حماس: باید روابط خوبی با دشمنان اسرائیل داشته باشیم

محمود الزهار، یکی از رهبران حماس در مصاحبه با شبکه خبری المیادین اظهار کرد: ما به عنوان ملت فلسطین در لبنان و مقاومت لبنان، ایران و سوریه دشمنان اسرائیل هستیم و باید رابطه خوبی با دشمنان این رژیم داشته باشیم.

وی افزود: ما حامی هرآن چیزی هستیم که مخالف اسرائیل است، ما حامی سوریه در مقابله با رژیم اشغالگر اسرائیل هستیم و از هر کسی ولو یک فرد که موضعی مخالف با اسرائیل دارد، حمایت می‌کنیم. آنچه ما را با یکدیگر متحد می‌کند؛ دشمنی با اسرائیل بوده و  تنها عامل شکسته شدن این اتحاد نیز همکاری با این رژیم است.

الزهار گفت: مواضع برخی کشورهایی که اخیرا روابط خود را با رژیم اشغالگر عادی کردند، نسبت به گذشته در حال تغییر است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره نشست گروه‌های فلسطینی نیز تأکید کرد: ما برگزاری نشست در هیچ مکانی را رد نمی‌کنیم، تا زمانی که همه طرف‌ها درباره آن توافق کنند و خطری نیز برای دیدار فلسطینی - فلسطینی نداشته و به دور از هر گونه فشار باشد.

الزهار ادامه داد: ما نباید تجربه‌های شکست خورده گذشته را که به ضرر آرمان فلسطین بود، تکرار کنیم و نباید تسلیم اوامر و توجیهات طرف‌های خارجی چه عربی و چه غیر عربی شویم.

این مقام حماس درباره انتخابات سراسری فلسطین نیز تأکید کرد: این سوال برای ما به وجود آمده است که چه کسی در انتخابات آتی پای صندوق‌های رای خواهد رفت؟ آیا انتخابات فقط محدود به کرانه باختری و نوار غزه است یا شامل فلسطینی‌های مقیم خارج، فلسطینی‌های قدس و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ هم می‌شود؟

وی همچنین گفت: باید پیش از برگزاری انتخابات به سؤالات پاسخ داده شود و اگر مداخله بین‌المللی در این زمینه صورت بگیرد، باید تضمین‌هایی مبنی بر بی‌طرفی این طرف بین‌المللی داده شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.