خط و نشان خواهر رهبر کره‌شمالی برای دولت بایدن

به گزارش رویترز، این نخستین اظهارنظر مستقیم مقام‌های کره شمالی درباره دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا به شمار می‌رود.

کیم طی این هشدار شدید اللحن اعلام کرد: «اگر مقام‌های آمریکا می‌خواهند طی چهار سال آینده شب‌ها خواب راحتی داشته باشند»، از تحریک بیشتر پیونگ‌یانگ خودداری کنند.

سخنان وی در آستانه سفر «آنتونی بلینکن» و «لوید آستین» وزرای خارجه و دفاع آمریکا، به ژاپن و کره جنوبی که با محوریت رایزنی درباره کره‌شمالی و مسائل منطقه‌ای انجام می‌شود، بیان شده است.

خواهر بانفوذ رهبر کره‌شمالی که مسئولیت روابط با همسایه جنوبی را بر عهده دارد، افزود که پیونگ‌یانگ چنانچه مجبور شود، توافق دوجانبه سال ۲۰۱۸ برای کاهش تنش‌های نظامی با سئول را لغو می‌کند.

وی با بیان این‌که کره‌شمالی رفتار همسایه جنوبی خود را زیر نظر دارد، گفت که اگر آنها دست به اقدام‌های تحریک‌آمیز بیشتری بزنند، ما هم در مسیر مشابهی قدم خواهیم گذاشت.

کیم ادامه داد: «من همچنین می‌خواهم از این فرصت استفاده کرده و به دولت جدید آمریکا که خیلی مشتاق بوی باروت در کشور ما است، نصیحتی بکنم. اگر آنها می‌خواهند طی چهار سال آینده شب‌ها راحت بخوابند، به نفعشان است دست به اقدام‌هایی نزنند که از همین ابتدا مانع این امر شود».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.