رایزنی روسیه و رژیم صهیونستی درباره برجام

وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه با یوَشع زرکو در مسکو دیدار کرد و دو طرف به تفصیل درباره موضوع های مرتبط با کنترل تسلیحات و عدم انتشار سلاح های کشتار جمعی گفت وگو و تبادل نظر کردند. 

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است که  در دیدار ریابکوف و زرکو به وضعیت پیرامون برنامه جامع اقدام مشترک در مورد برنامه هسته ای ایران (برجام) توجه خاص شد. 

 دو طرف همچنین درباره  برخی مسائل مربوط به کنترل صادرات گفت و گو کردند.

روسیه عضو گروه ۱+۴ است که برای حل و فصل اختلافات پیرامون برنامه هسته ای ایران و اجرای کامل برجام ازجمله با ورود دوباره آمریکا به این توافق بین المللی و اجرای تعهدات آن کشور و اتحادیه اروپا تلاش می کند.

رژیم صهیونیستی که دارای حدود ۲۰۰ کلاهک هسته ای در زرادخانه خود در منطقه دیمونا است و تهدید بزرگ برای منطقه خاورمیانه محسوب می شود سرسخت ترین مخالف برجام محسوب می شود که برای به شکست کشاندن این توافق بین المللی که قطعنامه ای در شورای امنیت نیز برای تایید آن صادر شده است، تلاش می کند.  

بر اساس بیانیه دیگری، معاون مدیر کل وزارت خارجه اسراییل امروز (دوشنبه) با «اولگ سیرومولوتوف» معاون دیگر وزارت امور خارجه روسیه دیدار کرد.

در این دیدار برخی موضوع های  مورد علاقه دو طرف و مسائل مهم همکاریهای بین المللی در عرصه مبارزه با تروریسم و نیز مقابله با ویروس کرونا مطرح شد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای ادامه داد که در این دیدار به ارزیابی تهدیدهای تروریستی جهانی و منطقه ای و تجربه های روسیه و اسراییل در عرصه مبارزه با افراط گرایی و تروریسم توجه خاص شد. 

دو طرف بر علاقه مندی متقابل برای گسترش همکاری های دوجانبه در عرصه های مختلف و در سازمان ملل تاکید کردند. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.