قیمت اوراق تسه رکورد افزایشی زد

هزینه وام مسکن در روز بیست و سوم اسفند ماه به رکورد خود در بیست روز اخیر رسید. مجردین در این روز ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در قبال اخذ وام پرداخت کردند. موازی با این رکورد نرخ سود وام مسکن نیز به رکورد خود دراین مدت رسیده و سبب شد تا گران ترین حالت خود را داشته باشد.

اوراق حق تقدم تسهیلات بانک مسکن (به‌صورت خلاصه تسه) اوراقی هستند که مالک آن‌ها می‌تواند با مراجعه به بانک در ازای هر برگه از آن، از امتیاز استفاده از ۵۰۰ هزار تومان تسهیلات خرید یا ساخت مسکن استفاده کند. ‌در حال حاضر از اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن می‌توان برای گرفتن دو وام به‌صورت هم‌زمان استفاده کرد. یک وام در قالب خرید مسکن است و وام دیگر که برای بازسازی و تعمیر استفاده می شود در قالب تسهیلات جعاله پرداخت می شود. حداکثر تسهیلات پرداختی از این محل در تهران برای متاهلین ۲۴۰ میلیون تومان است. مجردها نیز ۱۴۰ میلیون تومان در این قالب وام بگیرند.

هزینه خریداوراق مسکن

هر ورق از اوراق تسه در روز ۲۴ اسفند قیمتی معادل با ۵۹ هزار و ۳۳۰  تومان داشت و نسبت به روز قبل خود نزدیک به هزار و ۳۰۰ تومان افزایش پیدا کرد. در روز ۲۰ اسفند ماه قیمت این اوراق در حد ۵۸ هزار تومان ثبت شده بود.

بنابراین در بیست و چهارم اسفند ماه مجردها برای اخذ وام مسکن باید ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و متاهلین ۲۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اوراق تهیه می کردند.

مشروح این گزارش را در اقتصاد نیوز با تیتر «هزینه خانه دار شدن مردم، یک هفته به پایان سال» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.