پیام سفر وزرای دولت بایدن به شرق آسیا برای چین

آنتونی بلینکن وزیر خارجه و لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در یادداشتی که در روزنامه واشنگتن پست منتشر کردند، نوشتند: برای ما مهم است که با چالش های جهانی زمانه خود روبرو شویم. ایالات متحده در تلاش است تا روابط را با دوستان و شرکای خود چه در روابط یک به یک و چه در نهادهای چند جانبه احیا کند.

آنها افزودند: در نخستین سفر خارج از کشور در سطح کابینه دولت بایدن-هریس، هنگامی که با همتایان خود در ژاپن و کره جنوبی، دو متحد اصلی خود دیدار خواهیم کرد، این پیام را به منطقه هندو-اقیانوس آرام می رسانیم. اتحاد ما همان چیزی است که ارتش ما آن را "ضرب نیرو" می‌نامد. ما می‌توانیم با آنها بسیار بیشتر از آنچه که بدون آنها بودیم ، به دست آوریم.

وزیران خارجه و دفاع دولت بایدن ادامه دادند: هیچ کشوری همچون آمریکا شبکه‌ای از اتحاد و مشارکت ندارد. غفلت از این روابط یک خطای بزرگ استراتژیک خواهد بود. این فقط روابط یک به یک ما نیست که ارزشمند است. ما همچنین بر احیای روابط بین متحدان خود متمرکز شده‌ایم. همانطور که رئیس جمهور گفته است ، جهان در یک نقطه عطف قرار دارد.

بلینکن و آستین اظهار کردند: یک بحث اساسی در مورد آینده در جریان است و اینکه کدام یک از دموکراسی یا خودکامگی بهترین راه را برای پیشرفت ارائه می‌دهد. این به ما و سایر کشورهای دموکراتیک بستگی دارد که دور هم جمع شویم و به جهانیان نشان دهیم که می‌توانیم برای مردم و یکدیگر آن را ارائه دهیم.

آنها توضیح دادند: کار ما با ژاپن و کره جنوبی طیف گسترده‌ای از موضوعات را پوشش می‌دهد که برای امنیت و شکوفایی ما و برای جهانیان بسیار مهم است. دیپلمات‌ها و مقامات دفاعی ما درمورد چگونگی مقابله با تهدیدهای مشترک همچون سلاح‌های هسته‌ای کره شمالی و برنامه‌های موشک بالستیک، استراتژی مشترک دارند.

این دو وزیر دولت بایدن تاکید کردند: ما در حمایت از ارزش‎‌های دموکراتیک کنار هم هستیم و هرجا به چالش کشیده شوند این کار را به شدت انجام خواهیم داد. ما در مورد طیف کاملی از مسائل جدید امنیت جهانی همچون تغییر اقلیم، امنیت سایبری و بهداشتی و آمادگی برای همه گیری همکاری می‌کنیم.

بلینکن و آستین تصریح کردند: دولت‌ها و بخش‌های خصوصی ما قصد دارند روابط اقتصادی بین کشورهای ما را که به نفع کارگران و مشاغل است تقویت کنند. همه این کارها مستقیماً به ایمنی، رفاه و امنیت اقتصادی مردم آمریکا گره خورده است. منطقه هند و اقیانوس آرام به طور فزاینده‌ای مرکز ژئوپلیتیک جهانی است. اینجا خانه میلیاردها نفر از مردم جهان، چندین قدرت مستقر و در حال ظهور و پنج متحد آمریکا است. همچنین، بخش عمده ای از تجارت جهانی از طریق خطوط دریایی آن انجام می‌شود.

آنها افزودند: منافع ما این است که منطقه هند و اقیانوس آرام آزاد و باز باشد و احترام به حقوق بشر، دموکراسی و حاکمیت قانون لنگر بیندازد. این هدف مشترک ژاپن، کره جنوبی و ایالات متحده است و ما برای دستیابی به آن همکاری نزدیکی خواهیم داشت.

وزیران خارجه و دفاع آمریکا ادامه دادند: همه کشورها از این دیدگاه مشترک نیستند. برخی به دنبال به چالش کشیدن نظم بین‌المللی یعنی قوانین، ارزش‌ها و نهادهایی که منازعات را کاهش می‌دهند و همکاری بین ملت‌ها را امکان پذیر می‌کنند، هستند.

بلینکن و آستین در ادامه این مقاله، مدعی شدند: همانطور که کشورهای منطقه آسیای شرقی و فراتر از آن می‌دانند، به ویژه چین بیش از حد تمایل به استفاده از زورگویی برای راه خود دارد. در اینجا دوباره می بینیم که کار با متحدان ما چقدر حیاتی است.

آنها توضیح دادند: قدرت ترکیبی ما وقتی می‌خواهیم تجاوزها و تهدیدهای چین را به عقب برانیم، ما را قویتر می‌کند. با همدیگر، چین را وقتی از حقوق بشر در سین کیانگ و تبت سوء استفاده و خودمختاری در هنگ کنگ را تخریب می‌کند، دموکراسی را در تایوان زیر پا می گذارد یا ادعاهای دریایی در دریای چین جنوبی را در نقض قوانین بین‌المللی مطرح می‌کند، پاسخگو خواهیم کرد. اگر ما قاطعانه عمل نکنیم و پیشتاز نشویم، پکن این کار را می‌کند.

وزیران خارجه و دفاع بایدن افزودند: همانطور که رئیس جمهوری بایدن گفت، ایالات متحده دیپلماسی را هدایت خواهد کرد، زیرا این موثرترین راه برای پاسخگویی به چالش‌هایی است که امروز با آن روبرو هستیم. در عین حال، ما قدرتمندترین نیروهای مسلح جهان را حفظ خواهیم کرد، زیرا این منبع اصلی قدرت ملی و جمعی ما است.

بلینکن و آستین اضافه کردند: سخت تلاش خواهیم کرد تا اتحاد خود را تجدید و اطمینان حاصل کنیم که آنها برای مقابله با تهدیدها و فرصت‌های زمان خود مناسب هستند. این پیام ما در این هفته در آسیا و در هفته‌ها و ماه‌های آینده در سراسر جهان خواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.