شرط مهم ایران برای بازگشت به برجام

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امروز در دیدار با آیت الله نوری همدانی، با اشاره به اینکه در این شرایط خاص کشور، همه با تمام اختلاف سلیقه‌ها در تلاش هستند که کشور به بهترین نحو اداره شود، گفت: سال ۹۹ سال ویژه‌ای بود؛ فشارها و درگیری‌های آمریکا در راستای شکستن مقاومت ملت و به دست آوردن امتیاز از داخل ایران برای استفاده انتخاباتی، زیاد شده بود اما به برکت رهنمودهای مقام معظم رهبری و تلاش مردم و مسئولین، برنامه‌ریزی‌ها و همراهی دشمنان علیه ما به نتیجه نرسید بلکه به خودشان بازگشت. امسال در اوج تحریم‌ها سه میلیارد دلار نفت فروخته شد در حالی که در سال‌های گذشته نزدیک به شصت میلیارد دلار فروش نفت داشتیم.

وی افزود: شیوع کرونا باعث لطمه به مردم و کساد کسب و کار آنها شد اما به امر رهبر معظم انقلاب، قرارگاه مبارزه با کرونا تشکیل و هماهنگی کامل ایجاد شد و به لطف الهی وضعیت کشور از بیش از ۵۰۰ فوتی کرونا در روز به کمتر از ۱۰۰ نفر رسید.

وزیر کشور با اشاره به اینکه کمتر از ۱۵ کشور دنیا توانسته‌اند واکسن تولید کنند و آن را به مرحله عمومی برسانند، گفت: تولید واکسن، بسیار سخت و تخصصی است؛ ان‌شاءالله ما هم در خردادماه سال آینده، واکسن ایرانی را عرضه خواهیم کرد. سال سختی را گذراندیم اما امیدواریم سال ۱۴۰۰ به برکت دعای شما بزرگواران، سال خوب و با گشایشی باشد.

رحمانی فضلی افزود: بحث انتخابات و حضور حداکثری مردم در انتخابات و مسئله انتقال دولت و اداره کشور در آن دوره از مسائل مهم کشور در سال ۱۴۰۰ است. هر کاری که تجربه دنیا و عقل و دانش ماست، انجام می‌دهیم اما به لطف الهی و دعای مردم و شما خوبان، خداوند انجام امور را برای ما میسر می‌کند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه در حوزه مذاکرات برجام، فضا خیلی بهتر شده است، افزود: بعد از اینکه آن فرد نابخرد، قراردادی را که تمام دنیا امضا کرده بود، در انظار عمومی پاره کرد، همه مردم دنیا فهمیدند که آنها به عهد خودشان پایبند نیستند و بعد از رفتن او، فضا برای ما در عرصه بین‌الملل بهتر شده است. ما برای برداشتن تحریم‌ها یک ساعت هم تعلل نمی‌کنیم اما شرایطی دارد که آنها باید برگردند و تحریم‌ها را لغو کنند تا ما هم برگردیم.

وی تغییر و افزایش قیمت دلار را مربوط به خروج آمریکا از برجام دانست و گفت: تمام تلاش دولت، طی مسیر کشور طبق اصول و قواعد است البته با وجود مخالفت‌های بعضی کشورهای منطقه، ایران همچنان دارای نفوذ و قدرت در منطقه است و همه اینها، عنایت الهی به مردم و ملت ایران است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.