گروسی: تحقیق درباره فعالیت هسته‌ای ایران سال‌ها زمان می برد

 رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به مذاکرات طرف های غربی با تهران در مورد بازگشت آمریکا به برجام اشاره کرد و گفت که چند ماه آینده اوضاع پیچیده می شود.

گروسی در گفت و گویی به انجام مذاکرات در این زمینه  اشاره کرد و ادامه داد که ماه های آینده پیچیده می شود و آنها باید در سطوح سیاسی بالاتر به صورت رو در رو همدیگر را ملاقات کنند.

وی همچنین در مورد برنامه هسته ای ایران مدعی شد که  تحقیقات بین المللی در مورد فعالیت های هسته ای ایران ممکن است سال ها زمان ببرد.

وی به ادعاهای مطرح شده در مورد کشف اورانیوم در چندین سایت اعلام نشده اشاره کرد و  ادامه داد که حتی اگر تهران در خصوص منبع این اورانیوم شفاف سازی کند، کار تحقیقات تیم آژانس در ایران تمام نخواهد شد.

گروسی ادامه داد که در منع گسترش تسلیحات هسته ای هیچ وضعیت نهایی و قطعی وجود ندارد.

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی هفته گذشته اعلام کرد که در نتیجه مذاکرات فشرده با ایران مقرر شد که برای حل و فصل مسائل باقی‌مانده در پرونده اتمی نشست‌ فنی در ایران برگزار شود.

وی ابراز امیدواری کرد که نتیجه این مذاکرات رضایت بخش باشد و تا پیش از برگزاری نشست آتی شورای حکام، مسائل حل شود.

گروسی افزود که اعضای شورای حکام از توافق به دست آمده در این زمینه حمایت کرده‌اند.

وی توضیح داد که در صدد است تا گزارش خود درباره ایران را در نشست بعدی در ماه ژوئن (خرداد- تیر ۱۴۰۰) به شورای حکام آژانس ارائه دهد. این امکان به گفته وی وجود دارد که با گفت‌وگو درباره موضوع های مورد نظر یا تحولات سیاسی به وضعیت بهتری با ایران برسیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.