وضعیت قیمت خودرو در بازار

با ریزش نرخ ارز در آغاز هفته جاری ریزش قیمت ها در بازار خودرو آغاز شد و همزمان کاهش حجم معاملات در این بازار به ریزش قیمت ها دامن زد.

بازار خودرو در هفته ای که گذشت نوسانات قیمتی چشمگیری را پشت سر گذاشت و در حالی که روند نرخ ارز طی هفته گذشته کاهشی بوده است روند قیمت ها در این بازار افزایشی بود به طوری که برخی از خودروها طی هفته گذشته افزایش قیمت ۱ تا ۴ میلیون تومانی را تجربه کردند؛ به عنوان مثال قیمت تیبا ۲ از ۱۳۱ میلیون تومان در ابتدای هفته گذشته به ۱۳۴ میلیون تومان در اواخر هفته رسید.

 

سقوط آزاد قیمت خودرو/ دنا پلاس توربو ۳۳۷ میلیون تومان

بازار خودرو روند دیگری را با آغاز هفته جاری در پیش گرفت و تداوم ریزش نرخ ارز مسیر این بازار را تغییر داد و از طرف دیگر شرایط بازار خودرو در شب عید امسال در نسبت با سال های گذشته بسیار متفاوت است و کاهش حجم معاملات در روزهای پایانی سال ۹۹ به ریزش قیمت ها در این بازار دامن زده است.

ریزش قیمت ها در بازار خودرو از ابتدای هفته جاری آغاز شد و این ریزش قیمت ها به گونه ای است که در بین انواع مدل های خودرو پراید، پراید ۱۱۱ از ۱۲۸ میلیون تومان در هفته گذشته امروز به ۱۲۷ میلیون تومان رسیده است و یا پراید ۱۳۱ امروز در حالی ۱۰۹ میلیون تومان قیمت خورده است که طی هفته های گذشته این خودرو بر روی ۱۱۰ میلیون تومان ثابت مانده بود و مدل پراید ۱۵۱ نیز امروز کاهش قیمت ۳ میلیون تومانی را تجربه کرد و به قیمت ۱۰۸ میلیون تومان رسید؛ در این بین اما قیمت پراید ۱۳۲ که در هفته گذشته افزایش چشمگیری داشته است کماکان بر روی ۱۱۷ میلیون تومان ثابت مانده است.

در بین انواع خودروهای گروه پژو نیز این کاهش قیمت ها دیده می شود به طوری که پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۱۹۴ میلیون تومان در هفته گذشته امروز به ۱۹۰ میلیون تومان رسیده است و یا پژو ۲۰۶ تیپ ۵ از ۲۶۰ میلیون تومان در هفته گذشته امروز به ۲۵۷ میلیون تومان رسیده است و ۲۰۷ اتوماتیک اما در حالی امروز ۴۰۵ میلیون تومان قیمت خورده است که این خودرو در هفته گذشته ۴۰۸ میلیون تومان قیمت داشته است و پژو پارس سال نیز با کاهش ۲ میلیون تومانی از ۲۱۵ میلیون تومان در هفته گذشته امروز به ۲۱۳ میلیون تومان رسیده است.

در بین انواع خودروهای گروه تیبا اما قیمت تیبا ۲ در این مدت بر روی ۱۳۴ میلیون تومان ثابت مانده است و مدل رینگ فولادی این خودرو نیز امروز ۱۲۸ میلیون تومان قیمت خورده است و تیبا صندوقدار اس ایکس بنزینی نیز در این مدت ثبات قیمتی داشته است و این خودرو در حال حاضر ۱۲۲ میلیون تومان قیمت خورده است.

در بین انواع خودروهای گروه دنا، قیمت دنا معمولی که طی چند هفته گذشته بر روی ۲۷۲ میلیون تومان ثابت مانده بود امروز به ۲۶۹ میلیون تومان رسیده است و دنا پلاس توروبو نیز در این مدت کاهش قیمت چشمگیری را تجربه کرد و این خودرو از ۳۵۵ میلیون تومان در هفته گذشته امروز به ۳۳۷ میلیون تومان رسیده است.

در این بین اما قیمت سوزوکی گراند ویتارا در بین خودروهای مونتاژ 5 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است و این خودرو از 955 میلیون تومان در هفته گذشته به 960 میلیون تومان در هفته جاری رسیده است و قیمت سیتروئن سی 3 نیز در این مدت بر روی 860 میلیون تومان ثابت مانده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.