روغن باز هم گران می‌شود؟

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت با بیان اینکه افزایش تقاضای روغن به علت نگرانی از افزایش قیمت است، گفت: این در حالی است که قیمت روغن افزایش نخواهد یافت.

سعید صارمی در یک برنامه تلوزیونی در مورد وضعیت ذخایر روغن خام و تولید روغن نباتی در کشور، گفت: نیاز ماهانه کشور به روغن خام حدود ۱۵۰ هزار تن است که آذرماه امسال هر ماه ۱۸۰ هزار تن روغن خام به بازار ترزیق شده است و در اسفند ماه این رقم به ۲۰۰ هزار تن افزایش یافت.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت افزود: لذا تا ۱۵ اسفند حدود ۱۰۰ هزار تن از روغن خام توزیع و تولید شده و ما بقی آن نیز تا پایان سال انجام می‌شود. 

وی بیان داشت: علاوه بر ۲۰۰ هزار تن حدود ۲۵ هزار تن هم به بخش صنف و حدود ۳۵ هزار تن نیز به بخش صنعت تخصیص یافته است، لذا این نوید را می‌دهیم که روغن مورد نیاز ماه رمضان هم با همین برنامه‌ریزی تامین می‌شود. 

صارمی افزود: همچنین به سازمان‌های صمت استان‌ها اعلام شده تا نیاز کامل آنها تامین شود، به شرط اینکه کارخانجات تولید و در شبکه‌هایی که سازمان صمت اعلام می‌کند، توزیع کنند. 

وی بیان داشت: لذا با ارائه تاییدیه باز هم روغن خام مورد نیازشان تامین می‌شود. 

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت اگرچه به جای ۱۵۰ هزار تن روغن ۲۰۰ هزار تن روغن توزیع می‌شود، اما ترس و نگرانی مردم از افزایش قیمت روغن نباتی موجب افزایش تقاضا شده است. 

صارمی گفت: قیمت روغن نباتی افزایش نمی‌یابد، ضمن اینکه ارز ترجیح واردات روغن خام نیز تا سال دیگر پابرجاست. 

وی بیان داشت: ذخایر روغن خام مکفی است و ۶ ماه ذخیره داریم. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.