جدیدترین اظهارات انتخاباتی محسن رضایی

محسن رضایی شامگاه ۱۶ اسفندماه در جمع مردم بروجرد در مسجد حضرت ولیعصر، اظهار کرد: دو سال از گام دوم انقلاب گذشته و اولین مسئله این است که نگاهی به گام اول داشته باشیم که مهمترین کار برای گام دوم انقلاب چیست و اگر آسیب‌شناسی نکنیم ممکن است با همان اشتباهات وارد گام دوم انقلاب شویم.

وی با اشاره به دستاوردهای گام اول انقلاب، تصریح کرد: در گام اول انقلاب دستاوردهای بزرگی داشتیم که رهبری در گام دوم به این دستاوردها به‌عنوان افتخارات بزرگ نام برد، پیروزی انقلاب و اینکه دین و مردم را امام (ره) وارد سیاست کرد و بازیابی اقتدار از دست رفته ایران طی ۲۰۰ سال از مهمترین دستاوردها بود به‌طوری‌که در این ۲۰۰ سال جنگ‌هایی رخ داد که ایران شکست خورد و به اندازه نصفی از این سرزمین طی دو قرن از کشور جدا شد، در انقلاب اسلامی صدام و ارتش بعثی با پشتیبانی چندین کشور به ایران حمله کردند اما ایستادگی ملت ایران سبب شد هیچ غلطی نکردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب، اقتدار ایران دوباره خیز برداشت و به‌جایی رسیدم که امروز موشک آمریکا را نشانه می‌گیریم و با موشک به قلب قدرت بزرگ بین‌المللی می‌زنیم.

رضایی اضافه کرد: یک نظام سیاسی به نام جمهوری اسلامی ایران ایجاد شد و از طرف دیگر اقتدار و امنیت بازگشت اما مسئله این است که در کنار عظمت‌ها، مشکلاتی هم وجود داشته است و باید تلاش کرد تا در گام دوم این مشکلات تکرار نشود، در این سال‌ها در فرهنگ و اقتصاد، دولت‌ها و مجلس‌ها نتوانستند آرمان‌های اقتصاد و فرهنگی را تحقق ببخشند، کوله باری از کارهای فرهنگی و اقتصادی به گام دوم منتقل شده است.

جدیدترین اظهارات انتخاباتی محسن رضایی درباره یارانه، بورس، بازنشستگان و ...

وی بیان کرد: در دهه پنجم انقلاب، دو کار سنگین داریم یکی سالم‌سازی گذشته و دوم پایه‌ریزی آینده، دهه پنجم انقلاب متفاوت است و شبیه دهه اول انقلاب است و در هشت سال آینده شرایط مهمی در پیش خواهیم داشت اما بسیاری از دشمنان ما فکر می‌کنند ایران در اقتصاد تسلیم می‌شود و یا با ترور دانشمندان و یا نسل آینده از ارزش‌ها فاصله گرفته درحالی‌که ما وارد شرایطی شدیم که با ایستادگی دشمن را مأیوس می‌کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در زمان امام (ره) لبیک گفتیم و روح جدیدی پیدا کردیم و خودباوری و اعتماد به نفس دوباره برگشت، در گام دوم انقلاب هم باید به رهبری لبیک گفت تا فرهنگ و اقتصاد را بسازیم.

رضایی با اشاره به شرایط بورس، افزود: در مهرماه سال ۹۸ اتفاقی در بورس شروع شد که افرادی ناآگاهانه دنبال این حرکت راه افتادند و مردم را در این مسیر کشیدند، عده‌ای سپرده‌های خود را آوردند که وقتی دیدند ارزش سهام بالا می‌رود سهام از کارخانجات و شرکت‌ها خریدند و ارزش از ۱۰۰ هزار به ۵۰۰ هزار رسید و ارزش آن‌ها پنج برابر شد و عده‌ای از قشر متوسط هم وارد بورس شدند و قیمت سهام بازهم افزایش یافت و حتی قشر محروم هم آمدند و ارزش به ۲۰ برابر رسید اما در میان عده‌ای آمدند سهامشان را ریختند و ارزش کاهش یافت، در شرایط تحریم اقتصادی باید چنین اتفاقی رخ دهد؟

وی اظهار کرد: در شرایطی که نفت فروختیم و پول نمی‌دهند در داخل هم باید چنین اتفاقی رخ دهد؟ نفوذی‌ها و رانت‌خواران و بازیگران سیاسی هستند و این باید پاکسازی شود و اقتصاد باید روی ریل خودش برگردد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: گام دوم انقلاب یعنی اقتصاد و فرهنگ را براساس اصول انقلاب پایه‌ریزی کنیم و مردم باید وارد اقتصاد شوند، نظام بانکداری ما اسلامی نیست و باید اسلامی و ایرانی شود، دین باید وارد فرهنگ شود.

رضایی وی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: اولین دولت گام دوم انقلاب در سال ۱۴۰۰ انتخاب می‌شود و باید متفاوت باشد، دولت آینده باید کارآمد، قوی و نترس باشد و مسئولیت‌پذیر باشد، باید پاسخگو باشد.

وی خاطرنشان کرد: در دهه اول انقلاب همه ما کنار هم بودیم، تکرار دولت‌های قبل نمی‌تواند دولت گام دوم انقلاب باشد و باید اقتصاد و بانک، ارز، بورس و یارانه را متوجه شود و اگر اقتدار امام (ره) و رهبری نبود کشور را از دست داده بودیم، اگر روحیه سلحشوری رزمندگان نبود نمی‌شد در دفاع مقدس پیروز شد و ضروری است دولت مردانه مسئولیت قبول کند و نباید شعار و وعده بدهد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به رسیدگی به معیشت بازنشستگان، افزود: بازنشستگان و معلمان قدرت خریدشان کم شده، باید به شرایطشان رسیدگی کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.