پیشنهاد به اصلاح طلبان برای حمایت از کاندیدای احتمالی 1400

سید افضل موسوی در واکنش به اخباری مبنی بر دیدار آذری جهرمی با برخی اصلاح طلبان در موضوع انتخابات و احتمال حمایت اصلاح طلبان از چنین فردی اظهار کرد: حمایت اصلاح طلبان از آذری جهرمی به این بستگی دارد که چه افرادی در انتخابات حضور دارند. یعنی باید در این زمینه مقایسه انجام داد. آذری جهرمی سابقه معاون وزیر و وزارت را دارد و با مسائل دولت آشناست. چنین فردی بهتر از کسی است که هیچ سابقه ای در هیات دولت ندارد و با مسائل اجرایی کشور بیگانه است.

وی ادامه داد: اگر فردی قویتر از آذری جهرمی در انتخابات باشد معلوم است که او نمی تواند عرض اندام کند. اصلاح طلبان هم نشان دادند که اگر قصد شرکت در انتخابات را داشته باشند، از خیرالموجودین حمایت می کنند، اما اگر قصد شرکت نداشته باشند که دیگر بحث دیگری است. بنابراین به عنوان نظر شخصی می گویم اگر از آذری جهرمی قویتر نباشد، ممکن است اصلاح طلبان از او حمایت کنند. البته نظر رسمی را باید از آقای نبوی و خانم منصوری پرسید. موضع آنها این است که از کاندید اصلاح طلب حمایت کنند اما اگر کاندید اصلاح طلبی وجود نداشت، آنها چاره ای جز قبول خیرالموجودی ندارند. در انتخابات اگر بهترین گزینه وجود نداشت، باید فرد بهتر را انتخاب کرد و اگر بهتر نبود باید بد را انتخاب کرد که بدتر نیاید، آدم عاقل این کار را می کند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اصلاح طلبان هیچ گزینه ای غیر از صندوق رای ندارند گفت: کسی در این کشور فکر نمی کنم دنبال انقلاب باشد پس بهترین راه دموکراسی و صندوق رای است. اصلاح طلبان هم باید پای صندوق رای بروند و اگر قویتر از آذری جهرمی نبود، ممکن است از او در انتخابات حمایت کند. به نظر من این کار عاقلانه است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.