پاپ ورودی های این استان عراق را بست

نیچروان بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق نیز در توییتی از اشتیاق مردم این خطه شمال عراق برای استقبال از پاپ گفت و ابراز امیدواری کرد که سفر تاریخی رهبر کاتولیک های جهان به عراق باعث همزیستی مسالمت آمیز و هماهنگی بین مذاهب و اقوام مختلف در کشور شود و آینده بهتری را برای همه رقم بزند.

قرار است پاپ فرانسیس فردا یکشنبه به شهر اربیل رفته و در آنجا با مقام های  منطقه و تعدادی از شخصیت های مذهبی دیدارهایی انجام دهد؛ وی سپس عازم موصل شده تا یک آیین مذهبی را برای قربانیان تروریسم داعش در کنیسه حوش البیعة برگزار کند که نزدیک به یک ساعت طول خواهد کشید.

چندین روز است که با برداشتن آوار و بقایای جنگ، مقدمات پذیرش پاپ در این کنیسه فراهم شده است؛ اربیل در زمان تسلط داعش شاهد اخراج و مهاجرت گسترده مسیحیان از سرزمین های خود بود.

بر اساس این گزارش ،‌پس از پایان مراسم و برنامه های پاپ وی با بالگرد به سمت قره قوش در استان نینوا می رود؛ جاییکه بیش از ۵ هزار خانواده مسیحی منتظر حضور پاپ هستند؛ سرانجام پیشوای مذهبی واتیکان بعد از ظهر به اربیل بازمی گردد و در ورزشگاه "فرانسو حریری" با برگزاری مراسمی بعنوان اختتامیه به بغداد بازگشته و صبح روز بعد (دوشنبه) به رم مراجعت خواهد کرد. 

پاپ فرانسیس عصر روز شنبه نیز در آخرین مرحله از روز دوم سفر خود به کلیسای جامع "مار یوسف الکلدانی" بغداد در منطقه الکرادة رفته و آیین عشای ربانی را برگزار کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.