درخواست عراق درباره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب

به گزارش خبرگزاری المعلومه، معاون وزیر امور خارجه عراق اعلام کرد که کشورش مجدداً خواهان بازگرداندن سوریه به اتحادیه عرب است.

 احمد برواری، معاون وزیر امور خارجه عراق در جریان صد و پنجاهمین جلسه اختتامیه نشست اتحادیه عرب خاطرنشان کرد، همدردی زیادی از سوی کشورهای عربی برای آوارگان عراق جهت بازگشت به منازلشان وجود دارد.

وی در ادامه افزود: ما از موضع کشورهای عربی در قبال این مسأله مهم و پرونده بازسازی مناطق آزادشده از لوث گروه تروریستی داعش تشکر و قدردانی می‌کنیم.

برواری همچنین تصریح کرد، عراق اولین کشوری است که از کاندیدا شدن مجدد احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب حمایت کرد به ویژه پس از این که برهم صالح، رئیس جمهوری عراق از عبدالفتاح السیسی، همتای مصری خود پیامی در خصوص نقش ابوالغیط در حمایت از مسائل عربی به ویژه عراق دریافت کرد.

وی همچنین تاکید کرد، عراق در مبارزه با تروریسم و نابودی آن تجربه دارد و برخی از کشورهای عربی که از تروریسم رنج می‌برند خواهان در اختیار قرار دادن این تجربه بزرگ و مشارکت در تبادل اطلاعات بین کشورهای عربی جهت ریشه‌کن کردن این آفت هستند.

معاون وزیر خارجه عراق در پایان اظهار داشت، عراق مجدداً خواستار بازگرداندن کرسی سوریه در اتحادیه عرب به این کشور است که این امر اهمیت ویژه‌ای در همکاری مشترک کشورهای عربی دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.