معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع گفت: وضعیت حقوق در سال های پیش مشکلاتی را برای سربازان درست کرده بود که با پیگری جدی ستاد کل و وزارت دفاع این مشکل در بودجه امسال تا حدی حل شده است.

امیر شعبانیان معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح پنجشنبه در نشست خبری سیزدهمین جشنواره جوان سرباز طی سخنانی اظهار کرد: ارزش و اهمیت سربازی در جمهوری اسلامی بسیار بالاست و رهبر انقلاب تدابیر مهمی در جهت ارتقا منزلت و تکریم سربازان دارند.

وی افزود: در مردادماه سال ۹۹ امریه برگزاری جشنواره از ستاد کل به وزارت دفاع ابلاغ شد و میزبانی مراسم نهایی آن به وزارت دفاع واگذار شد. تا کنون سیزده جشنواره جوان سرباز برگزار شده که دو جشنواره در وزارت دفاع و باقی آنها در سایر نیروهای مسلح برگزار شده است.

امیر شعبانیان ادامه داد: در شرفیابی فرماندهان نیروهای مسلح محضر رهبر انقلاب یکی از تاکیدات ایشان در حوزه سربازی است. در همین راستا برنامه ریزی های زیادی در سطح نیروهای مسلح انجام شده است. در طول سه ماه اخیر مهمترین جلسات ما در حوزه ارتقا منزلت سربازی بوده است.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع تصریح کرد: اولین مرحله این جشنواره در دومین روز هفته دفاع مقدس برگزار شده و قرار است مرحله نهایی این جشنواره یکشنبه هفته آینده با حضور وزیر دفاع و فرماندهان نیروهای مسلح برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره جوان سرباز از سال ۱۳۸۸ در نیروهای مسلح آغاز شده است که نشان از اهمیت مقوله سربازی برای نیروهای مسلح است. ما از ابتدای بیماری کرونا تا اکنون یک سرباز هم به کرونا مبتلا نشده است.

امیر شعبانیان با اشاره به محورهای انتخاب سربازان نمونه در این جشنواره گفت: سرباز، دفاع، امنیت و اقتدار ملی، سرباز ، ایثارگری و فداکاری، سرباز، وظیفه شناسی و اقدام برجسته و ... از جمله موارد انتخاب سربازان نمونه است.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع ادامه داد: در سیزدهمین جشنواره جوان سرباز از ۱۲ نفر از سربازان ارتش، ۹ نفر از سربازان سپاه و ۴ نفر از سربازان ستادکل و وزارت دفاع تقدیر به عمل می آید. در این همایش همچنین از ۱۲ فرمانده نمونه و خانواده ۵ شهید سرباز نیز تقدیر خواهد شد.

امیر شعبانیان همچنین از رونمایی از جدیدترین محصولات رزم زمینی، سلاح های انفرادی و سلاح های ورزشی در حاشیه سیزدهمین جشنواره جوان سرباز نیز خبر داد.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع درباره مصوبه افزایش حقوق سربازان گفت: عزم سامانه فرماندهی در نیروهای مسلح بر این است که حتما حقوق سربازان کامل پرداخت شود. وضعیت حقوق در سال های پیش مشکلاتی را برای سربازان درست کرده بود که با پیگری جدی ستاد کل و وزارت دفاع این مشکل در بودجه امسال تا حدی حل شده است. در وزارت دفاع بنا به تدبیر وزیر محترم عیدی هم به سربازان پرداخت می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.