عزم جدی محسن رضایی  برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰

روزنامه شرق در گزارشی با اشاره به کاندیداتوری محسن رضایی نوشت: گویا احساس می‌کند آن موجی که انتظارش را داشت بالاخره در حال منتقل‌شدن است!

سال ۸۴ چند ماه بعد از انتخاباتی که از آن انصراف داد، در برنامه صندلی داغ شرکت کرد و گفت: «حس‌ کردم رأی لازم را ندارم. ۱۶ سال برنامه‌ای برای تحول کشور و فعالیت اقتصادی سیاسی اداره جامعه طراحی کردم. نخبگان به برنامه من اقبال نشان دادند؛ اما این موج به جامعه منتقل نشد و همین، دلیل انصراف من بود».

محسن رضایی قصدش را رسمی و علنی مطرح نمی‌کند بلکه در لفافه شاید و اگر و وعده‌های انتخاباتی می‌پیچد تا شاید هم امتیازات بیشتری برای آمدن دریافت کند و هم مردم را نسبت به خودش مشتاق‌تر کند!

آن هم درحالی‌که برخی شنیده‌ها حاکی از این است که جریان اصولگرایی هم نسبت به آمدن او بی‌میل نیست و احتمال اجماع روی آقا محسن بالاخره بعد از نزدیک به دو دهه در آستانه شکل‌گیری است.

حتی برخی اخبار حاکی از این است که ائتلافی میان او و سعید محمد درحال شکل‌گیری است به این صورت که فرمانده فعلی قرارگاه خاتم ذیل محسن رضایی قرار گیرد.

درحالی‌که اخبار از غیبت دو نامزد اصلی و مطرح انتخابات ۱۴۰۰ یعنی رؤسای دو قوه حکایت دارد، شانس فرمانده سابق سپاه از همه دوره‌های پیشین بالاتر رفته است.

البته شرایط نه‌چندان مطلوب اقتصادی برگ برنده دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این روزهاست، فردی که سال‌هاست اصرار دارد با شمایل یک اقتصاددان شناخته شود تا نظامی سیاست‌مدار. او تبلیغات انتخاباتی‌اش را غیررسمی سه ماه مانده به انتخابات آغاز کرده .
چندی قبل هم کارزاری در فضای مجازی برای دعوت از محسن رضایی برای شرکت در انتخابات آتی شکل گرفته بود. همین‌طور، افرادی که با او دیدارهایی داشته‌اند، می‌گویند در اظهارات او عزم جدی برای حضور درانتخابات ۱۴۰۰ را احساس کرده‌اند.
بااین‌حال وقتی خبری مبنی‌بر فعال‌شدن ستادهای انتخاباتی‌اش منتشر شد، نزدیکانش تکذیب کردند و آن را شایعه‌ای دانستند که سرمنشأش به لندن‌نشینان می‌رسید.



شیوه‌های تبلیغاتی
محسن رضایی هم مانند برخی دیگر از چهره‌های اصولگرایی مانند ضرغامی سعی کرده از یک مدل جدید تبلیغاتی هم در گفته‌هایش بهره ببرد. مدلی که این روزها در میان اصولگرایان شایع شده است و آن نفی هویت سیاسی‌شان است. شعاری که در اعتراضات دی‌ماه ۹۶‌ معترضان سر دادند، از سوی برخی اصوگرایان هم به نوعی دیگر دنبال شده است. اینکه در رد و نفی دوگانه اصلاح‌طلبی- اصولگرایی شعار دهند و خودشان را فرا و جدای از این دو جریان بدانند.

 محسن رضایی هم اخیرا در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفته است: «با بحث اصولگرایی-اصلاح‌طلبی، مشکلات کشور به‌صورت ریشه‌ای قابل‌حل نیست. این بازی پایان یافته است». وعده‌های مالی و پول‌پاشی هم که در سال‌های اخیر بارها از سوی چهره‌های در مظان نامزدی به گوش رسیده به شکلی دیگر از زبان محسن رضایی هم بیان می‌شود. مثلا وعده‌ دلاری او واکنش‌های بسیاری را برانگیخت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.