واکنش انصارالله به تحریم‌های جدید آمریکا

سخنگوی جنبش انصارالله یمن  در صفحه توئیتر خود نوشت: آمریکا (با این سیاست یک بام و دو هوا) در واقع خودش را محکوم می‌کند و نشان داده که به دنبال توقف جنگ یمن و لغو محاصره نیست، بلکه خواستار فرسایشی کردن و تشدید اوضاع بحران انسانی است.

 سخنگوی جنبش انصارالله یمن پیش از این نیز گفته بود که هیچ پیشرفت واقعی در مواضع دولت آمریکا برای پایان جنگ علیه یمن دیده نشده است.

جو بایدن که همواره ادعای تغییر سیاست خارجی دولت متبوعش در قبل یمن را دارد، دیروز دو تن از فرماندهان جنبش انصارالله یمن را در لیست تحریمی این کشور قرار داده است.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است: «منصور السعدی» فرمانده نیروی دریایی  و «احمد علی احسن الحمزی» فرمانده نیروی هوایی انصارالله به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شدند.

آندریا گاکی مدیر دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شد که افراد تحریم شده در بحران انسانی یمن نقش دارند.

از سوی دیگر، وزارت خارجه آمریکا دیشب در بیانیه‌ای اعلام کرد که این دو فرمانده انصارالله را به دلیل انجام حملات موشکی و پهپادی اخیر به خاک عربستان تحریم کرده است.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه بیانیه خود تأکید کرد که «در صورت ادامه حملات صنعاء به عربستان، واشنگتن به مجازات رهبران حوثی ادامه خواهد داد».

عبدالوهاب المحبشی بامداد چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرد که تحریم شخصیت های یمنی توسط آمریکا، تاثیری بر سیاست های مستقل یمن ندارد. این تحریم ها که بیشتر، نشانه شکست توطئه و تجاوز نظامی بود، تاثیری در تصمیم گیری های حاکمیتی سیاسی و نظامی یمن ندارد.

وی بیان کرد: از سوی دیگر این تحریم ها هیچ تاثیر واقعی ندارد زیرا رهبران انصارالله، پس انداز، سرمایه گذاری و منافعی زیر دست آمریکا ندارند که احساس نگرانی کنند.

ائتلاف سعودی از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. بر اثر این تجاوز تاکنون هزاران یمنی کشته و آواره شده اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.