آنجلینا جولی چوپ حراج به زندگی اش زد

منظره‌ای از کازابلانکای مراکش که توسط وینستون چرچیل نقاشی شده و متعلق به آنجلینا جولی بود روز دوشنبه در حراجی به قیمت بیش از ۹.۵ میلیون یورو(۸.۲۵ میلیون پوند) فروخته شد و رکورد قبلی فروش آثار هنری متعلق به نخست وزیر اسبق بریتانیا را شکست.

تابلوی نقاشی اثر چرچیل، تصویر مسجد قرن دوازدهمی کوتوبیا در مراکش هنگام غروب آفتاب، با کوه‌های اطلسی رنگ در پس زمینه، در حراج کریستی لندن به فروش رسید.

این تنها نقاشی وینستون چرچیل است که در طول جنگ جهانی دوم در فاصله سال‌های ۱۹۳۹ تا ۱۹۴۵ به اتمام رسیده است.

او این نقاشی را پس از کنفرانس ژانویه ۱۹۴۳ در کازابلانکای مراکش، جایی که در مقام نخست وزیر بریتانیا با «روزولت» رئیس جمهوری آمریکا، برای شکست آلمان نازی برنامه ریزی می‌کردند، خلق کرد.

این دو رهبر متفقین پس از پایان این کنفرانس از مراکش دیدن کردند و چرچیل در پایان این دیدار، نقاشی مسجد کوتوبیا را به عنوان یادگار سفر به روزولت هدیه داد.

این تابلو پس از مرگ رئیس جمهوری آمریکا در سال ۱۹۴۵ توسط پسر روزولت فروخته شد و پیش از این که خانم آنجلینا جولی و همسرش «برد پیت» آن را در سال ۲۰۱۱ خریداری کنند، چندین بار دست به دست شده بود.

این زوج هنرمند در سال ۲۰۱۶ از هم جدا شدند و سال‌ها درگیر انجام مراحل حقوقی و قضایی پرونده طلاق خود بودند که نحوه تقسیم مجموعه هنری متعلق به آنها یکی از عوامل پیچیده شدن و اطاله این پرونده بود. جدایی رسمی آنها به طور رسمی در سال ۲۰۱۹ اعلام شد ولی برخی مسائل مالی و نحوه حضانت(سرپرستی قانونی) کودکان همچنان حل نشده باقی مانده است.

رکورد قبلی فروش یک تابلوی نقاشی متعلق به چرچیل حدود ۱.۸ میلیون پوند بود که فروش بیش از ۹.۵ میلیون یورویی تابلوی «مراکش» رکورد بالاترین قیمت پرداخت شده برای نقاشی نخست وزیر سابق بریتانیا را جابجا کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.