زمان تولید انبوه واکسن کرونا در ایران

به گزارش  پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، محمد مخبر ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس و نماینده ولی‌فقیه در استان قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با بیان اینکه روزانه ۳۰۰ تا ۳۵۰ طرح کوچک و متوسط با هزار و ۲۰۰ تا ۳۰۰ شغل در کشور درحال ایجاد است، اظهار کرد: این شغل‌ها بیشتر در مناطق محروم و با هدف جلوگیری از واردات و افزایش صادرات دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: سال گذشته فقط در سیستان و بلوچستان از محل هزار و ۶۰۰ میلیارد سرمایه‌گذاری تسهیلاتی که انجام دادیم حدود ۶ هزار میلیارد سرمایه‌ معطل‌شده مردم وارد گردونه کار شد و بیش از ۲ هزار شغل ایجاد شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه ما در بنیاد برکت سالی ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه می‌کنیم، تصریح کرد: تاکنون دو هزار مدرسه، دو هزار مسجد و ۱۲ بیمارستان تجهیز و ۱۷۰ هزار نسخه مریض سرطانی تامین شده است.

وی از فعالیت ۴۰ نفر در ستاد اجرایی فرمان امام یاد کرد و گفت: این همه خدمات گسترده فقط با این تعداد نفرات محدود درحال ارائه است و این نشان می‌دهد که کار اصلی و ابزار مهم ما مردم هستند.

مخبر خاطرنشان کرد: در چند هفته گذشته یک پروژه پالایشگاه گاز با ظرفیت ۷۵ میلیون متر مکعب گاز را افتتاح کردیم که یک میلیارد دلار صادرات دارد و ۲۰ هزار نفر در این مجموعه مشغول کار شده‌اند.

وی اضافه کرد: در دنیا هر دارویی به‌عنوان داروی مؤثر بر درمان کرونا مطرح می‌شد قیمت آن بسیار بالا می‌رفت به همین علت ما در مجموعه‌های تخصصی خود به سرعت اقدام به تولید آن دارو می‌کردیم تا با استفاده از بسترهای داخلی هزینه‌ای بر کشور تحمیل نشود.

مخبر ادامه داد: از ۶ مسیر ساخت واکسن را دنبال کردیم که در یک مسیر با سرعت بیشتری جواب گرفتیم که تولید واکسن از ویروس کشته بود و این امر در ایران سابقه داشته است و هفته آینده تولید انبوه آن شروع می‌شود، هرچند دیگرهای مسیرهای تولید واکسن نیز به تست انسانی رسیده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۴۰۰ میلیارد در بخش اشتغال و زیربنایی استان قم هزینه کردیم، عنوان کرد: با استفاده از این مبلغ ۱۳ هزار شغل ایجاد شده یا درحال ایجاد است و اکنون به دنبال این هستیم تا با سه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار شغل را ایجاد کنیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام از احداث بزرگ‌ترین کارخانه تولید چادر مشکی در قم خبرداد و گفت: در این کارخانه پارچه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد که از جنس خارجی قطعا بهتر خواهد بود.

وی از ساخت هزار و ۸۰۰ مسکن ملی در قم به‌عنوان یکی دیگر از برنامه‌های ستاد اجرایی فرمان امام خبرداد و گفت: قرار بود دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در قم هزینه کنیم که ۴۰۰ میلیارد تومان به آن اضافه شده تا واحدهای نیمه تعطیل را حمایت کنیم.

خاطرنشان می‌شود، در این دیدار آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس بانوی کرامت با اهدای نشان فاطمی از رئیس ستاد اجرایی فرمان امام تقدیر کرد.

نظام اسلامی ایران محکوم به پیروزی است

آیت‌الله سید محمد سعیدی نیز در این دیدار که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با بیان اینکه قم ظرفیت‌های مختلفی دارد به همین علت انتظارات بسیاری نسبت به این شهر وجود دارد، اظهار کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای ما فرمان است و باید بشود چراکه منجر به افزایش اقتدار و قدرت نظام اسلامی است.

وی اضافه کرد: ضمن خدمات و برنامه‌هایی که در کشور ارائه می‌شود فهم این موضوع که سخن رهبری یک فرمان است باید میان مسئولان و مردم ترویج شود.

تولیت حرم بانوی کرامت گفت: ما ایرانی‌ها با رهبری ولی فقیه به قول یکی از بزرگان محکوم به پیروزی هستیم و باید پیروز شویم و در این مسیر نیروهای ارزشی هستند که می‌توانند نقش‌های مهمی را ایفا کنند.

وی ادامه داد: افرادی که نسبت به سخنان رهبری بی‌توجه هستند محروم‌ترین افرادند و این افراد باید بفهمند که در مسیر اشتباه درحال حرکتند و مسیر آن‌هایی هیچ نتیجه‌ای به دنبال نخواهد داشت.

سعیدی با تاکید بر اینکه افراد فعال در این کشور نباید نسبت به حرکت جهادی خود ناامید شوند، خاطرنشان کرد: خون پاک شهدا حمایت‌گر افرادی است که در این نظام درحال خدمت به مردم هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.