اعلام شرایط ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت
بر این اساس ثبت نام آزمون دکتری سال ۱۴۰۰ وزارت بهداشت از امروز ۱۲ اسفند ماه آغاز می شود و این مهلت تا ۲۳ این ماه ادامه دارد. همچنین آزمون کتبی در تاریخ های ۳ ،۴ و ۵ تیر ۱۴۰۰ برگزار خواهد بود.

شرایط اختصاصی ثبت نام

داوطلبان فوق باید دانشنامه کارشناسی ارشد فوق لیسانس (مرتبط یا دکتری حرفه ای )پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی و علوم آزمایشگاهی سه برای رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، جدول شمارهی ۵ برای رشته های دندانپزشکی و جدول شمارهی ۱۰ برای رشته های داروسازی داشته باشند.

درصورتی که دانشجوی نیم سال آخر، به هر دلیلی، تا تاریخ ۳۱ شهریور سال ۱۴۰۰ فارغ التحصیل نشود پس از اعلام نتایج، قبولی وی کان لم یکن تلقی شده و داوطلب از شرکت در آزمون سال آینده نیز محروم خواهد شد.

داوطلبان برای شرکت در آزمون صرفاً مجاز به انتخاب یکی از دوره های دکتری تخصصی یا پژوهشی هستند که باید در فرم ثبت نام نسبت به انتخاب یکی از آنها اقدام نمایند.

دانشجویان نیم سال آخر تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای با ارائه گواهی مبنی بر فراغت از تحصیل تا تاریخ ۳۱ شهریور سال ۱۴۰۰ مجاز به شرکت در آزمون هستند.

پذیرفته شدگان نهایی آزمون دکتری تخصصی (Ph.D )سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ که در دانشگاه ثبت نام نکرده اند یا انصراف داده اند، مجاز به شرکت در این آزمون نیستند. در غیر این صورت، مسئولیت عواقب بعدی بر عهده  داوطلب خواهد بود و این محرومیت شامل پذیرفته شدگان شهریه پرداز نمی شود.

از سال ۱۴۰۰ به بعد، محرومیت از شرکت در آزمون سال بعد برای پذیرفته شدگان نهایی آزمون که ثبت نام نمی کنند یا انصراف می دهند شامل پذیرفته شدگان شهریه پرداز نیز خواهد شد. بنابراین داوطلبان دقت نمایند در صورتی که تمایلی به پذیرش در دورههای شهریه پرداز ندارند این رشته یا محل ها را انتخاب نکنند. همچنین داوطلبان متقاضی این دوره لازم است قبل از انتخاب، از میزان شهریه دانشگاه مورد نظر خود اطلاع کسب کنند.

داوطلبان می توانند قبل از شروع و یا پایان طرح تعهدات نیروی انسانی در آزمون شرکت کنند و در صورتی که در حین انجام طرح نیروی انسانی در آزمون قبول شوند، امکان ترخیص ایشان برای ادامه تحصیل فراهم می شود.

عدم اشتغال به تحصیل در دوره های دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D )یا دستیاری تخصصی در تمامی مؤسسات آموزشی و تحقیقاتی کشور از دیگر شرایط ثبت نام است.

بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی، شرط داشتن نمره زبان به عنوان پیش نیاز برای شرکت در آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (D.Ph )حذف شده است و درس زبان انگلیسی عمومی با ۴۰ سوال شامل ۱۵ سوال درک مطلب، ۱۵ سوال لغت و ۱۰ سوال گرامر( با ضریب ۳) برای همه رشته ها به عنوان یکی از دروس امتحانی به آزمون اضافه شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.