انتقاد پمپئو از انتشار گزارش قتل خاشقچی توسط دولت بایدن

مایک پامپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا یکشنبه در مصاحبه با فاکس نیوز مدعی شد: هدف از این اقدام آسیب رساندن به روابط با عربستان سعودی، از طریق استفاده از اطلاعات به نحوی است که من به عنوان مدیر سابق سیا هرگز از آن حمایت نمی‌کردم. بنابراین متاسفم که آنها چنین کاری کردند. این یک شیرین کاری سیاسی بود. ما اطلاعاتی زیادی از آنچه در آنجا اتفاق افتاده، در اختیار داریم. دولت ما این کسانی که ما از کارشان مطلع بودیم، پاسخگو کرد. به اعتقاد من، دولت کنونی آمریکا تلاش میکند تا یک شریک امنیتی مهم را به دشمن تبدیل کند.

به گفته پامپئو، دولت کنونی آمریکا قصد دارد روابطی با ایران به بهای نابودی روابط با عربستان سعودی ایجاد کند و از اطلاعات آمریکا برای رسیدن به این تغییر استفاده میکند.  

او در واکنش به اظهاراتی مبنی بر اقدام دولت ترامپ در لاپوشانی قتل خاشقجی، مدعی شد که "ده‌ها تن بابت این کشتار عصبانی‌کننده پاسخگو شدند." پامپئو افزود: ما اصلا آن را لاپوشانی نکردیم... ما آن کسانی که مسوول بودند و ما توانستیم شناسایی کنیم، پاسخگو کردیم.

وزیر خارجه پیشین دولت ترامپ سپس به تصمیم کاخ سفید بایدن برای حذف برچسب "تروریستی" از روی گروه انصارالله یمن اشاره کرد. پامپئو با تاکید بر "درستی" ارزیابی دولت پیشین برای "تروریست" خواندن این نیروها گفت: من هیچ منطقی را ندیدم که حوثی‌ها را ببیند و بگوید که این‌ها تروریست نیستند!

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.