ند پرایس: قتل خاشقچی جنایت هولناکی بود

ند پرایس روز چهارشنبه در نشست خبری خود افزود: به موجب قانون باید مدیر اطلاعات ملی گزارشی شفاف به کنگره ارائه دهد و ما از این قانون پیروی خواهیم کرد.

وی یادآور شد: در نشست استماعی خانم هینز مدیر اطلاعات ملی در سنای آمریکا مطرح شد و او آماده می‌شود این کار را دقیقا انجام دهد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا تیموثی لیندرکینگ نماینده ویژه آمریکا در امور یمن در دیدار با مقامات سعودی در این زمینه صحبت کرده است، گفت: وظیفه او اولویت دادن به تعامل دیپلماتیک برای ایجاد هماهنگی نزدیک با مارتین گریفیث فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در مورد حل دیپلماتیک درگیری طولانی مدت در یمن است.

پرایس با اشاره به رنج شدید مردم یمن که (بخش عمده آن به واسطه تجهیزات ارسالی از آمریکا به سعودی است)، اظهار کرد: این بدترین فاجعه انسانی در جهان است و این موضوعی است که او در دیدار با پادشاهی سعودی مطرح می‌کند.این کاری است که او در منطقه انجام می‌دهد.

جمال خاشقچی روزنامه‌نگار عربستانی منتقد حاکمان فعلی سعودی بود که بر اساس یک طراحی عوامل حکومتی، در دهم مهرماه ۱۳۹۷ به کنسولگری سعودی در استانبول کشانده و در آنجا به طرز فیجعی به قتل رسید.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، این قتل توسط عوامل مرتبط با محمد بن سلمان انجام شده است اما دولت گذشته آمریکا به خاطر کسب میلیاردها دلار حق سکوت، مسئولیت تحقیق را به خود عاملان این قتل سپرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.