پیش بینی بورس امروز دوشنبه 11 اسفند

در ادامه مصوبان شبانه برای نجات بورس نهاد ناظر مصوب کرد صندوقهای سرمایه گذاری در اوراق با درآمد ثابت ملزم به سرمایه گذاری حداقل ۱۵ درصد و حداکثر ۲۵ درصد از ارزش کل داراییهای صندوق در سهام، حق تقدم و قرارداد اختیار معامله سهام پذیرفته شده در بورس یا بازار اول و دوم فرابورس، گواهی سپرده کالایی پذیرفته شده در بورس و واحدهای سرمایه گذاری صندوقها هستند. این صندوق ها مکلف هستند تا پایان اسفند ماه ۱۳۹۹ نسبت به افزایش حداقل ۳ واحد درصد در نصاب موضوع این مصوبه در مقایسه با وضعیت فعلی (تاریخ ابلاغ این مصوبه) و تا میزان حداقل نصاب مجاز سرمایه گذاری در سرفصل یاد شده اقدام کنند.

دیروز بورس دو رکورد منفی ثبت کرد. شاخص کل برای دهمین روز متوالی نزول کرد و ارزش معاملات خرد به کمترین میزان در سال جاری رسید. ارزش معاملات خرد ۲۸ درصد نسبت به روز شنبه کاهش یافت و به رقم هزار و ۹۰۵ میلیارد تومان رسید که پایین ترین رقم در سال ۹۹ است. 

روز گذشته رقم خروج پول حقیقی ۳۲۳ میلیارد تومان بود که یازدهمین روز متوالی خروج پول حقیقی از بازار بود. همچنین ارزش صف‌های فروش باز هم بیش از صف‌های خرید بود و بازار با مازاد عرضه سنگینی بسته شد. از سوی دیگر همانند روزهای گذشته سهم معامله‌گران حقیقی از فروش‌ها بیش از سهم آن‌ها از خریدها بود. در سمت تقاضا، ۶۴ درصد خریدها توسط معامله‌گران حقیقی و ۳۶ درصد توسط معامله‌گران حقوقی انجام شد. در سمت عرضه نیز ۸۱ درصد فروش‌ها توسط معامله‌گران حقیقی و ۱۹ درصد توسط حقوقی‌ها انجام شد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «مچ اندازی مصوبه ناظر و مجلس در بورس/تنفس مصنوعی به بازار» بخوانید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.