کرونای انگلیسی به یزد رسید

احمد ترحمی بهابادی گفت: با وجود توصیه مسوولان و کارشناسان حوزه سلامت نسبت به وضعیت شکننده استان و امکان بروز مواردی از ویروس جهش یافته  اولین مورد آن در استان مشاهده و شناسایی شد.

‌وی افزود: بیمار کارگر شاغل ‌یکی از واحدهای تولیدی استان در یکی از شهرستان هاست که به دلیل مسافرت به خوزستان‌ به ویروس مبتلا شد و پس از بررسی و رهگیری های کارکنان نظام بهداشتی ۱۱ نفر از اعضای خانواده اش به کرونا مبتلا هستندکه حال همگی آنها خوب است.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان ادامه داد: اقدامات تشخیصی- درمانی و مراقبتی و قرنطینه افراد بلافاصله انجام شد و در حال حاضر بیماری تحت کنترل ‌است.

ترحمی به رعایت پروتکل های بهداشتی و سفر نکردن به مناطق پرخطر و قرمز تاکید کرد.

در حال حاضر ۱۷۶ بیمار مشکوک به کرونا در استان یزد بستری هستند که ۵۰ نفر از این تعداد در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند. 

گونه انگلیسی کرونا موسوم به ب. ۱.۱.۷ پائیز گذشته شناسایی و به سرعت شیوع پیدا کرد. این ویروس به گفته مرکز آمریکایی کنترل و جلوگیری از بیماری‌ها نسبت به سایر گونه‌ها قدرت آلوده کنندگی بسیار بالایی دارد.  

ماه پیش دانشمندان در انگلیس گزارش دادند که این گونه در قیاس با سایر گونه‌های ویروس کرونا، با خطر مرگ هم ارتباط بیشتری دارد. گونه انگلیسی کرونا تا کنون در بسیاری از کشورهای جهان شناسایی شده است.

- در آفریقای جنوبی گونه متفاوتی کشف شده که ب. ۱.۱۳۵ نام‌گذاری شده‌ است. این گونه اولین بار اکتبر ۲۰۲۰ مشاهده شد که به شباهت‌هایی را به ویروس انگلیسی دارد.

- گونه برزیلی هم که پی. ۱ نامگذاری شده اولین بار در جریان تست کرونا از مسافران برزیل در ژاپن شناسایی شد. این گونه از یک رشته جهش‌هایی برخوردار است که شناسایی آن توسط سیستم ایمنی بدن را دشوار می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.