توصیه انتخاباتی یک اصلاح طلب به شورای نگهبان

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه گفت:‌ اصولاً یک انتخابات زمانی می‌تواند تاثیرگذار باشد و به بهبود اوضاع کمک کند که همه سلیقه‌های سیاسی بتوانند به طور جدی وارد فضای رقابتی شوند. از سوی دیگر مشارکت بالا به نظام مشروعیت می‌بخشد. زمانی همه مردم رغبت رأی دادن پیدا می‌کنند که احساس کنند نماینده تفکرشان در انتخابات حضور دارد؛ یعنی اگر قرار بر عدم تایید چهره‌های اصلاح‌طلب باشد، طبیعی است گروه کثیری از مردم دلیلی برای رأی دادن نخواهند داشت که در نتیجه، در شرایطی که باید به دنیا پیام مشروعیت و اتحاد بدهیم، انتخاباتی سرد و با کمترین رأی ممکن را تجربه خواهیم کرد.

توصیه یک اصلاح طلب به شورای نگهبان درباره بررسی صلاحیت ها

او تصریح کرد: تصمیم‌گیران نهادهای مرتبط با انتخابات باید از آنچه در اسفندماه ۹۸ اتفاق افتاد درس بگیرند و از به ثبت رسیدن یک انتخابات کم‌رأی دیگر جلوگیری کنند. به هر حال هم بحران‌های داخلی روزبه‌روز نمود بیشتری پیدا می‌کنند و هم قرار است برای توافق در مساله هسته‌ای با دنیا وارد مذاکره شویم. بنابراین الان زمان خوبی برای اعمال نظارت استصوابی نیست.

عضو حزب اتحاد ملت توضیح داد: در واقع اگر می‌خواهیم مانند مجلس اول شایسته‌ها را انتخاب کنیم، باید همه گروه‌ها فرصت معرفی کاندیدا را داشته باشند و اِلا مثل مجلس یازدهم کسانی روی کار می‌آیند که کشور را بیش از این دچار چالش می‌کنند.

حسین کاشفی در پایان گفت: انتخاب کردن حق همه مردم است و به همین دلیل باید سازوکاری تعیین شود تا همه سلیقه‌ها بتوانند به نمایندگان طرز تفکر خود رأی دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.