جهانگیری: آمریکایی ها می خواستند ۲۲ بهمن ۹۷ در تهران باشند/ اقتصاد کشور سرپا است

اسحاق جهانگیری در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گلستان با اشاره به شرایط امروز کشور اظهار داشت: امروز از یک سو با تحریم های ظالمانه آمریکا روبرو هستیم و این تحریم ها بر مهمترین منبع درآمدی کشور یعنی فروش نفت متمرکز شده است و نظام بانکی، کشتیرانی و سیستم حمل و نقل هوایی و زمینی را نیز تحت تأثیر قرار داده اند به گونه ای که به تعبیر خود آمریکایی ها تحریم هایی هوشمند هستند تا اقتصاد ایران را به زانو درآورند.

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: به فضل الهی ملت ایران با تأسی از راهبرد مقاومت که مقام معظم رهبری در مقابل فشار حداکثری آمریکا ترسیم کردند، شرایطی در کشور حاکم شده که مردم ایران با وجود فشارها همچنان سربلند هستند و ترامپ و تیم او به تاریخ سپرده شده اند.
 جهانگیری با بیان اینکه البته تحریم ها بر زندگی مردم و نیز برتوسعه و پیشرفت کشور اثر گذاشته است، گفت: هنوز توسعه و برنامه های عمرانی کشور در دست دولت است و بخش خصوصی به معنای واقعی میدان دار اقتصاد کشور نیست. وقتی فشار بر منابع دولت وارد می شود به طور طبیعی روند توسعه کشور نیز کُند خواهد شد.
معاون اول رییس جمهور ادامه داد: گاهی که شرایط کشور را با نقطه مطلوب مقایسه می کنیم به طور طبیعی فاصله زیاد است اما وقتی شرایط کشور را با اتفاقاتی که ممکن بود رخ بدهد مقایسه کنیم، می بینیم که در هر زمینه پیشرفت صورت گرفته است.
جهانگیری با تأکید بر اینکه صاحب نظران و دلسوزان کشور باید با مردم صادق باشند، خاطرنشان کرد: آمریکایی ها ملت ایران را تحریم کردند و هدفشان فروپاشی اقتصاد کشور و نظام بود. وقتی این موضوع را در نظر می‌گیریم می‌گوییم مردم ایران سربلند هستند و توانسنتند با افتخار از زیر بار فشارها عبور کنند اما وقتی این سخن را مطرح می کنیم عده ای می گویند انگار خبر ندارید که وضعیت مردم چگونه است و چه فشارهایی را تحمل می کنند.
معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: باید این نکته را مورد توجه قرار دهیم که آمریکایی ها می خواستند ۲۲ بهمن سال ۹۷ در تهران باشند و ملت ما نتواند جشن پیروزی انقلاب اسلامی را برگزار کند. در مقایسه با این اتفاق که ممکن بود رخ دهد باید بگوییم که مردم سربلند هستند و اقتصاد کشور سرپا است.

جهانگیری خاطر نشان کرد اما اگر بخواهیم شرایط مردم را که ناشی از فشارهای سال های اخیر بوده در نظر بگیریم هیچ کس نمی تواند منکر این موضوع شود که مردم در سختی قرار دارند و در این سال ها با بزرگواری، فشارها را تحمل کردند.
معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه تلاش جدی دولت این است که تحریم ها را به تعبیر مقام معظم رهبری حتی اگر شده یک روز هم زودتر از میان برداریم، اظهار داشت: ما باید به دنبال راهکارها و تدابیری باشیم تا فشار جدیدی بر مردم وارد نشود. ما مسئولیت یافته ایم تا در برابر مشکلات تدابیر لازم را اتخاذ کنیم. کسی که مسئولیت پذیرفته نباید تسلیم شود و باید با اقدامات مدبرانه به دنبال حل مشکلات و رفع موانع باشد.

جهانگیری: آمریکایی‌های ۲۲ بهمن ۹۷ در تهران باشند/ واکسیناسیون در کشور بدون تبعیض انجام خواهد/ هیچکس نمی‌تواند منکر شود که مردم در سختی هستند


 جهانگیری گفت: خیلی ها در دنیا تصور می کردند که ایران در جریان پروتکل الحاقی به گونه ای عمل می کند که دشمنان ایران خوشحال می شوند و می گویند که دیدید ایران به دنبال بمب هسته ای است و بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی را اخراج کرد، پس لازم است با این کشور برخورد شود.
معاون اول رییس جمهور افزود: دولت ایران ضمن آنکه مصوبه مجلس شورای اسلامی را عیناً اجرا کرد اما این کار را به نحوی انجام داد که همه در مقابل ملت ایران سر تعظیم فرود آوردند و احساس کردند که این ملت و مسئولان کشور می توانند به گونه ای با تدبیر عمل کنند که کمترین انحراف و حرکت به سمت سلاح هسته ای وجود نداشته باشد و ضمن اجرای دقیق قانون مصوب مجلس از بازرسی و نظارت نیز واهمه ای نداشته باشند و با صدای واحد از عزت کشور حراست و حفاظت کنند.
جهانگیری اضافه کرد: ‌ما همان مدیرانی هستیم که توانستیم در مقطعی تحریم ها را کم اثر و در برخی موارد بی اثر کنیم و این سیاست همچنان از سوی دولت دنبال خواهد شد.

جهانگیری با یادآوری اینکه سال گذشته در همین ایام سخت ترین روزهای کشور را سپری می کردیم، افزود: متأسفانه برای پزشکان و کادر درمانی لوازم حفاظت شخصی به میزان کافی وجود نداشت و حتی زمانی که از اروپا ماسک خریداری کردیم در فرودگاه مانع از ارسال به ایران شدند.

جهانگیری با قدردانی از همراهی مردم در مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: ‌در زمینه واکسن کرونا نیز هم تلاش کرده ایم که در داخل واکسن ساخته شود که امیدوارم به زودی واکسن های داخلی به تولید برسد و هم تلاش کرده ایم از واکسن های مورد اطمینان و معتبر دنیا تهیه و تامین کنیم.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به اعلام وزارت بهداشت مبنی بر آغاز وکسیناسیون سالمندان در کشور گفت: واکسیناسیون سالمندان با روش و مدلی انجام خواهد شد که هیچ تبعیضی در آن وجود نخواهد داشت و مسئولین کشور نیز مانند مردم عادی واکسن دریافت خواهند کرد.

جهانگیری: آمریکایی‌های ۲۲ بهمن ۹۷ در تهران باشند/ واکسیناسیون در کشور بدون تبعیض انجام خواهد/ هیچکس نمی‌تواند منکر شود که مردم در سختی هستند

جهانگیری گفت: در این هفته و هفته های آینده واکسن های خریداری شده وارد کشور می شود و کار واکسیناسیون بدون تبعیض مطابق برنامه ریزی و به سرعت انجام خواهد شد.

چپ‌روی علیه بخش خصوصی 


معاون اول رییس جمهور با ذکر خاطره ای از دوران مسئولیت خود در وزارت صنایع و معدن در دولت اصلاحات گفت: یکی از استان های شمالی کشور پیش از انقلاب جزو چهار یا پنجمین استان صنعتی کشور بود و در دوره مسئولیت من در آن مقطع به استان پانزدهم و یا شانزدهم تنزل پیدا کرده بود، وقتی با مسئولین و نخبگان ماجرا را بررسی کردم به این نتیجه رسیدیم که چپ روی علیه بخش خصوصی در آن استان با شدت انجام شده است، به طوری که صاحب سردخانه ای که اموالش مصادره شده بود پس از گذشت بیش از ٢٠ سال درخواست داشته که آن را در اختیار بگیرد اما هنوز موفق نشده بود. این در حالی بود که در مرکز کشور پس از انقلاب تصمیم گرفته شد که به مسئولین استانی این اجازه را می داد که مدیری را تعیین کنند تا کارخانه هایی که مالکان آنها از ترس فرار کرده بودند به هنگام برگشت صاحبان کارخانه، مسئولیت را به آنها واگذار کنند.

جهانگیری با ابراز تأسف از معطل ماندن تصویب منطقه آزاد اینچه برون گفت: آقایانی که دولت را متهم به تعلل و عدم تصمیم گیری می کنند یک موضوع ساده را ماه هاست که معطل کرده اند و مردم و دولت چشم انتظار تصمیم آنها نشسته اند که آیا اجازه می دهند منطقه آزاد ایجاد شود یا خیر؟ این خواست فقط متعلق به مردم گلستان نیست در کردستان، ایلام، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و هرمزگان نیز مردم چشم انتظار هستند.
معاون اول رییس جمهور گفت: ما خواستیم تا با این تصمیم تحرکی جدی در زندگی مردم مرزها و تسریع در توسعه این مناطق انجام شود که امیدواریم همه همت کنند تا تصمیمات لازم به سرعت اتخاذ شود. متأسفانه هیچ کس درباره ای تعلل پاسخگو نیست فقط اگر دولت قصور داشته باشد مورد انتقاد قرار می گیرد. آنها پاسخ مردم را نمی دهند و دولت باید پاسخگو باشد حتماً در این نوع نظام تصمیم گیری باید تغییراتی به وجود آید.
 جهانگیری با اشاره به موضوع اکتشاف نفت در استان گلستان گفت: مقدمات کار اکتشاف نفت و گاز آغاز شده و باید این طرح انجام شود. با توجه به کشف منابع نفت و گاز در کشورهای حاشیه خزر این امکان در استان گلستان نیز وجود دارد و امیدواریم با کشف منابع نفت بتوانیم از منابع آن برای توسعه استان بهره مند شویم.
 

جهانگیری: آمریکایی‌های ۲۲ بهمن ۹۷ در تهران باشند/ واکسیناسیون در کشور بدون تبعیض انجام خواهد/ هیچکس نمی‌تواند منکر شود که مردم در سختی هستند

اسحاق جهانگیری  همچنین عصر روز شنبه در نشست با نخبگان گلستان اظهار داشت: علاوه بر آن، انتخابات پرشور با مشارکت زیاد توطئه های دشمنان برای وارد کردن آسیب به کشور را نقش بر آب خواهد کرد.

وی بیان کرد: بخشی از زمینه سازی برای برگزاری انتخابات پرشور بر عهده حکومت و نهادهای دولتی و بخش دیگر بر عهده نخبگان است که اگر برنامه منسجمی برای آن تدوین شود مردم وارد صحنه شده و اقتدار ایران بار دیگر به جهانیان ثابت خواهد شد.

وی به خدمات دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت که با وجود مشکلات فراوان دولت از جمله تحریم، اقدامات موثر و فراوانی در این ۲ دوره انجام شد.

معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: تلاش کردم تا جایی‌که میتوانم برای حل مشکلات مردم مردم موثر باشم و این مسیر را همچنان ادامه خواهم داد.

وی با اشاره به این که برجام یک سند معتبر است افزود: آمریکا از برجام خارج شد و تحریم علیه ایران را بیشتر کرد اما ما در یکسال اخیر کاری نکرده و بر مبنای برجام تعهدات خود را کنار گذاشتیم.

جهانگیری گفت: با تدبیر، درایت، هوشمندی و نیز براساس سه اصل عزت، حکمت و مصالحت مورد تاکید مقام معظم رهبری، از مشکلات پیش‌رو عبور خواهیم کرد.

وی با تحسین استقامت چند سال اخیر ملت ایران در برابر دشمنان گفت: تاب آوری ملت ایران در تاریخ بی سابقه بود و با تحمل و صبوری آمریکایی ها را به نقطه ای رساندند که جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق این کشور به عنوان یک فرد ضد ایران اعتراف کرد برنامه آمریکا علیه ایران شکست خورده است.

وی با اشاره به مقاومت ایران در برابر دشمنان گفت: در داخل و خارج از کشور تلاش می شود مشکلات کشور را برای ملت ایران بزرگ جلوه دهند ولی آن ها نسبت به توانمندی ملت و دولت ایران مرتکب اشتباه بزرگ شده اند.

وی خطاب به کسانی که می گویند اقدامی از سوی مدیران کنونی کشور صورت نگرفته است، افزود: در این شرایط سخت اگر مسیر پیشرفت کشور نسبت به دولت های قبل بیشتر نبوده، کمتر هم نیست.

وی به ظرفیت های گلستان اشاره کرد و گفت: تاکنون دولت برای حل مساله خلیج گرگان، ایجاد طرح گردشگری آشوراده و تسریع در تصویب منطقه آزاد تجاری اینچه برون پیگیر بوده و از این پس هم با جدیت اقدام خواهد کرد.

جهانگیری با بیان که سعی دولت استفاده از ظرفیت همه اقوام در مدیریت کشور است، افزود: مکلفیم از ظرفیت اهل سنت که همواره در کنار انقلاب بودند در مدیریت استفاده کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.