جشن متفاوت سالگرد پیروزی انقلاب

این هتاکی‌ها در حالی صورت گرفته که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی سوم آبان‌ماه امسال، با انتقاد شدید و صریح از اقدام برخی‌ها در برخورد با دولت و رئیس‌جمهور و هتک‌حرمت ایشان، گفته بودند: هتک‌حرمت حرام است و انتقاد با هتک‌حرمت تفاوت دارد، ضمن اینکه امروز کشور بیش از هر زمان دیگری به همکاری و اتحاد و انسجام نیاز دارد. با این حال، هتاکی روز ۲۲‌بهمن علیه روحانی، نقد بسیاری را به دنبال داشته. از جمله لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس‌جمهوری که با تا‌کید بر اینکه رئیس‌جمهوری نماد جمهوریت است، توهین به او را جرم و درخور مجازات خواند. جنیدی توهین به رئیس‌جمهوری را از عوارض تنزل اخلاق و فقدان بلوغ‌سیاسی دانست.

همچنین محمود واعظی مسوول دفتر رئیس‌جمهوری هم در رشته توییتی با تا‌کید بر اینکه توهین‌کنندگان به رئیس‌جمهور در ۲۲‌بهمن اصفهان «سازمان‌یافته»اند، نوشت: اگر با عاملان این اقدام کاملا سازمان‌یافته برخورد قانونی نشود و با عناوین ناموجهی همچون «خودسر» به آنها آزادی عمل داده شود، ‌ تبعات اقدامات این‌چنینی در آینده، غیرقابل کنترل خواهد بود. حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور نیز در واکنش به هتاکی به رئیس‌جمهور در توییتر در مطلبی با عنوان هشدار نوشت: تجربه نشان داده‌ است از راه‌اندازی جریانات خودجوش! و شعارهای سازمان‌یافته علیه دولت تا‌ سوءاستفاده دشمنان و شکل‌گیری اغتشاش علیه نظام راهی نیست. او افزود: در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و شرایط حساس سیاست خارجی، آتش‌بازی با احساسات عمومی عواقب دردناکی‌ دارد. از سوی دیگر علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری هم در رشته توییتی با بیان اینکه تصویری زشت و شرم‌آور که سزاوار ۲۲‌بهمن نبود،ارائه شد، تا‌کید کرد تسلسل هتاکی‌ها، از تریبون‌ها و تلویزیون تا‌ موتورسواران راهپیمایی ۲۲ بهمن، اتفاقی و خودسرانه به‌نظر نمی‌رسد.  در این میان وزیر ارشاد و وزیر آموزش و پرورش نیز به جمع منتقدان توییتری هتاکی علیه رئیس‌جمهوری پیوستند. سید‌عباس صالحی با اشاره به هتاکی‌ها در اصفهان نوشت: «ستاد امر‌به‌معروف آن شهرستان که در دوچرخه‌سواری بانوان موضعی فعال دارد، در موضوع موتورسواران فحاش نمی‌خواهد اعلام موضع کند؟»

همچنین عباس آخوندی وزیر سابق راه نیز در واکنش به شعار مرگ بر روحانی، آن را نشانه پدیده چند دولتی خواند و تا‌کید کرد: از کنار آن نباید به‌سادگی گذشت. چنانچه خلیفه‌کشی باب شود، این راه را پایانی نیست.