جدیدترین اظهارات انتخاباتی محسن رضایی

محسن رضایی در جلسه هم اندیشی و تدوین سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه کشور که در اتاق بازرگانی فارس برگزار شد، افزود: در حال حاضر اقتصاد کشور به سیاست یارانه می‌دهد در صورتی که نباید اینگونه باشد و باید اداره کشور بر پایه اقتصاد باشد.

رضایی افزود: بسیاری از کارشناسان و نخبگان کشور بعد از اتمام جنگ تحمیلی احساس کردند که دشمنان، ایران را در حوزه اقتصاد با مشکلات زیادی مواجه خواهند کرد که اکنون نیز اینگونه شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: دادن اختیار امور به مدیران ایالت‌های اقتصادی راه حل برون رفت از این وضعیت است.

رضایی با بیان اینکه سیاست و امنیت باید دست دولت اما اقتصاد دست بخش خصوصی باشد،گفت: ایالت‌های اقتصادی باید ایجاد و فعالیت‌ها بر چارچوب گسترش محیط کسب و کار دنبال شود تا شهرها نیز دوباره هویت پیدا کنند. 

او با بیان این مطلب که وقتی ایالت اقتصادی ایجاد می‌شود کشاورزی ،صنعت و سایر بخش‌های اقتصادی راه خود را به درستی پیدا خواهند کرد، افزود: فارس ظرفیت بزرگ حوزه کشاورزی کشور است اما تاکنون این بخش با صنعت گره نخورده است.

رضایی خاطرنشان کرد: باید سیاست با مدلی علمی از اقتصاد جدا شود که این الگو از نظر من ایجاد ایالت‌های اقتصادی است و دولت مرکزی نیز باید تیم اقتصادی داشته باشد که فهم علمی و درستی از این حوزه داشته باشند.

تکرار ایده انتخاباتی محسن رضایی

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.