خبر نروژ از احتمال درگیری با روسیه

به گزارش خبرگزاری فرانسه، فرمانده ارتش نروژ با اشاره بر لزوم کاهش تنش ها در روابط با روسیه، بر نیاز به گفت و گو میان دو کشور تاکید کرد.

اریک کریستوفرسن، فرمانده ارتش نروژ، اظهار کرد: "یک درگیری با روسیه، خطرناک ترین اتفاقی است که ممکن است برای نروژ، ناتو و کل جهان بیفتد".

کروستوفرسن با اشاره به اینکه روابط میان نروژ و روسیه در سال های اخیر رو به زوال رفته است، بر لزوم تقویت مذاکرات میان مسکو و اسلو تاکید کرد.

وی همچنین گفت: "مذاکرات همیشه به نتیجه نمی رسند، بنابراین می بایست دفاعی قوی و آماده نیز داشته باشیم. ولیکن، در هر صورت مذاکرات می توانند به ما کمک کنند تا راه حلی بیابیم".

روسیه بارها افزایش همکاری بین نروژ و آمریکا را مورد اشاره قرار داده است. پیش از این، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، بیان کرد که مسکو فکر می کند که قصد اسلو برای استقرار بمب افکن های استراتژیک آمریکا در پایگاه هوایی خود در نزدیکی "تروندهایم" یک گام دیگر برای افزایش فعالیت های نظامی نروژ است.

علاوه بر این، در ماه ژانویه، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه بر پیامدهای منفی پیشبرد زیرساخت های نظامی ناتو نزدیک به مرز روسیه تاکید کرده بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.