اعلام موضع  آذربایجان درباره تحولات اخیر ارمنستان

به گزارش اسپوتنیک سرویس مطبوعاتی ریاست جمهوری آذربایجان به نقل از علی‌اف گفت: با توجه به دوره پس از جنگ، اکنون همه می‌توانند ببینند که آذربایجان در حال پیشرفت است. کار بازسازی در قره باغ آغاز شده در حالی که در ارمنستان بحران وجود دارد، آن‌ها یکدیگر را مقصر می‌دانند و به یکدیگر حمله می‌کنند.

رئیس جمهور آذربایجان افزود: نمایندگان خارجی همیشه به ما گفته اند که جامعه ارمنستان بیانگر وحدت است و وحدت ملی در جامعه ارمنستان وجود دارد. حال می‌بینیم که این وحدت ملی کجاست.

«اونیک گاسپاریان» رئیس ستاد کل ارتش ارمنستان به برکناری معاونش اعتراض و به همراه جمعی از معاونانش با انتشار بیانیه‌ای استعفای نخست‌وزیر و کابینه دولت را خواستار شدند.

خبرنگار الجزیره در ارمنستان نیز گزارش داد مخالفان دولت ارمنستان خیابان‌های اصلی ایروان را مسدود کرده و خواستار استعفای دولت شدند.

نخست‌وزیر ارمنستان در بیانیه‌ای از طرفداران خود خواست تا در ایروان گرد هم آیند و خود نیز در میان هوادارانش به خیابان آمد تا تاکیدی باشد بر اینکه او نمی‌خواهد این کشور را ترک کند و از نخست وزیری نیز کناره گیری نخواهد کرد.

پاشینیان به یکی از خبرنگاران حاضر در این تجمع گفت، اوضاع ارمنستان قابل کنترل است و عدم افزایش تنش و درگیری در این کشور را خواستار شده و تأکید کرد «ارتش تابع مردم و نخست‌وزیر است».

پس از درگیری‌های ۴۴ روزه میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در منطقه مورد مناقشه قره باغ و کشته و زخمی شدن شماری از مردم ارمنستان که ساکن این منطقه هستند، با میانجیگری روسیه توافق آتش بس به امضا رسید که برخی از مردم ارمنستان پذیرش این توافق را اشتباهی از سوی نخست وزیر عنوان کردند و از همان موقع خواستار برکناری او شدند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.