خوردن مارمولک و خون مار در تمرینات نظامی آمریکا+ عکس

جمعی از حامیان حقوق حیوانات در آمریکا اخیرا نسبت به خوردن مارمولک و خون مار در تمرینات نظامی آمریکا ابراز نگرانی کرده اند.

طبق ادعای سازمان مردمی رعایت اصول اخلاقی در برابر جانوران، تمرینات تفنگداران آمریکایی می‌تواند همانند کووید-۱۹ باعث انتقال بیماری بین انسان و حیوان شود و همچنین جان مار شاه کبرا را به خطر بیانداز.

گفته می‌شود هم اکنون گروهی از حامیان حقوق حیوانات در حال جمع آوری امضا و دادخواست برای این تمرینات وحشتناک در تایلند هستند. این کمپ تمرینی که به کبرای طلایی معروف است از سال ۱۹۸۲ همه ساله در جنوب شرقی آسیا برگزار می‌شود.

سربازان حاضر در تمرینات نظامی آمریکا یاد می‌گیرند در شرایطی که از واحد خود دور مانده و تنها هستند چه کاری برای زنده ماندن انجام دهند و برای مثال کدام گیاه را بخورند.

براساس یکی از گزارشات به دست آمده از این تمرینات که با همکاری نیرو‌های آمریکایی و تایلندی انجام می‌شوند، سربازان باید سر مار را قطع کرده و خون آن را بنوشند. سربازان در این تمرینات یاد می‌گیرند که چگونه در جنگل زنده بمانند. آن‌ها همچنین می‌آموزند که قبل از خوردن گکو (نوعی مارمولک) پوستش را جدا کنند.

ناگفته نماند در دادخواست مربوط به متوقف سازی این نوع تمرینات خطاب به وزیر دفاع وقت آمریکا گفته شده که باید هر چه سریع‌تر تمرینات وحشتناک کبرای طلایی پایان یابد. معاون ارشد سازمان مردمی رعایت اصول اخلاقی در برابر جانوران می‌گوید: «یک دختر که در مدرسه آموزش دیده می‌تواند بدون کشتن حیوانات در جنگل زنده بماند».

تمرینات نظامی آمریکا که خبرساز شده اند/ از خوردن مار تا نوشیدن خون + تصاویر چندش آور +۱۶

سازمان مردمی رعایت اصول اخلاقی در برابر جانوران همچنین در پیامی از پنتاگون درخواست کرده تا هر چه سریع‌تر از کشتار خونین حیوانات در کمپ کبرای طلایی جلوگیری کند چراکه این اعمال سلامت جامعه را در تهدید کرده و گونه حیواناتی که در معرض انقراض هستند را در خطر قرار می‌دهد. گروهی از حامیان حیوانات نیز ادعا کردند این تمرینات باعث انتقال بیماری از حیوان به انسان شده و می‌تواند کرونا ویروس دیگری را به وجود بیاورد. این گروه خاطر نشان کرد که تمرینات بعدی کبرای طلایی بخاطر همه گیری کرونا تا آگوست بعدی انجام نمی‌شود.

در سال ۲۰۱۱ تفنگداران آمریکایی در کمپ آموزشی خود در کالیفرنیا، تمرینات خود را پس از اختلاف نظری که بین آن‌ها و سازمان مردمی مذکور رخ داد، تعطیل کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.