گانتز مدعی شد: متوقف کردن تهران مأموریت اسرائیل است

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شامگاه چهارشنبه با تکرار ادعاهای بی‌اساس و نخ‌نما شده علیه جمهوری اسلامی ایران، مدعی شد که متوقف کردن تهران مأموریت این رژیم است.

گانتز طی سخنرانی در مراسم فارغ‌التحصیلی نظامیان صهیونیست در یک دانشکده افسری، ادعا کرد: «مأموریت اصلی ما، امنیت است. ایران اولین و در وهله اول مشکلات جهان و منطقه است، اما قطعا برای اسرائیل یک تهدید است».

به نوشته وبگاه «عاروتص شوع»، وی با لازم دانستن اقدامات جهانی برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران، گفت: «به همین دلیل است که ما باید با شرکای خود کار کنیم. با ایالات متحده و کشورهای اروپایی. باید با هم شراکت جدیدی در خاورمیانه ایجاد کنیم».

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ادعاهای خود را اینگونه ادامه داد: «برخی از گام‌های [کاهش تعهدات] ایران، بازگشت‌پذیر نیستند زیرا از طریق آنها به دانش و تجربه‌هایی دست یافته‌اند که نمی‌توان از آنها گرفت حتی اگر توافق دیگری هم امضا شود».

گانتز با متهم کردن ایران به تلاش برای استقرار نظامی در کشورهای منطقه، مدعی شد: «این کارزار یک شخص یا یک سازمان نیست،‌ بلکه مأموریت داخلی ماست و باید مطمئن شویم اگر توافقی با ایران امضا می‌شود، به اندازه‌ای قوی باشد که پروژه اتمی ایران را متوقف کند و منجر به بازرسی‌های طولانی‌مدت و مؤثر شود و همچنین به حضور ایران در سوریه، یمن و عراق پایان دهد».

به نوشته عاروتص شوع، وی سپس در ادامه تهدیدهای پوشالی دیگر مقامات صهیونیست علیه ایران، افزود: «همزمان، ارتش اسرائیل مشغول تقویت خود و آماده‌شدن برای هر وضعیتی است که اگر لازم شد برنامه‌های عملیاتی برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات اتمی را انجام دهد».

ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که ایران اجرای اقدامات داوطلبانه را از سه‌شنبه (۵ اسفند) متوقف می‌کند و دسترسی آژانس به برخی فعالیت‌ها و تجهیزات نظارتی هم برای حداقل سه ماه متوقف می‌شود.

ایران و آژانس تفاهم کردند اجرای پروتکل الحاقی و دسترسی‌های برجامی به طور کامل متوقف شود و صرفا تعهدات پادمانی ایران اجرا می‌شود. بر این اساس، طبق قانون مجلس هیچ دسترسی فراپادمانی به آژانس اعطا نخواهد شد و هیچگونه بازرسی فراپادمانی نیز انجام نمی‌شود.

روز چهارشنبه نیز «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی توسط ایران، مدعی شد واکنش فوری بین‌المللی به این اقدامات باید نشان داده شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.