مصدومیت ۳ آتش نشان درپی وقوع حریق در یک کارگاه صنعتی در تهران

سیدجلال ملکی در این باره اظهار کرد: ساعت ١٨:۵۶ دقیقه امشب یک مورد آتش سوزی در یک کارگاه صنعتی در محله گلدسته بالاتر از خط راه آهن به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد که بلافاصله سه ایستگاه آتش‌نشانی به همراه امکانات کامل به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: محل حادثه گاراژی به وسعت بیش از ۴ هزار متر بود که چندین سوله با کاربری های مختلف در آن وجود داشت. یکی از این سوله ها که حدود ۴٠٠ متر بود و زیر زمین هم داشت دچار حریق شده بود؛ این محل کاربری تولید پلاستیک داشت و تعدادی دستگاه و بشکه های قابل انفجار نیز در آن نگهداری می شد.

ملکی افزود: اطلاعات حاکی از آن بود که آتش از قسمت زیرزمین آغاز شده بود بنابراین هم زیرزمین و هم قسمت اصلی سوله شعله ور بود.

ملکی اظهار کرد: آتش نشانان از دو طرف عملیات را آغاز و به داخل نفوذ کردند که به یکباره بخشی از سقف زیرزمین تخریب شد و همین موجب شد که بخشی از دیواره های کناری نیز تخریب شود و سه نفر از اتش نشانان که در حال عملیات بودند دچار مصدومیت شدند.

وی ادامه داد: این افراد از ناحیه پا و کتف و کمر دچار مصدومیت شدند که توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

ملکی اظهار کرد: با ادامه عملیات حریق اطفا شد و از گسترش آتش به سایر سوله ها جلوگیری شد. نیروها در حال لکه گیری و ایمن سازی محل هستند.

وی با اشاره به حوادثی که آتش نشانان طی آن مصدوم شده یا به شهادت رسیده‌اند گفت: این نشان دهنده کار سخت و طاقت فرسای آتش نشانان است که همواره با مخاطرات همراه بوده، آتش نشانان همیشه برای نجات جان و مال افراد از جان خود نیز می‌گذرند و در راستای عهد و پیمان خود با هموطنان وظایف خود را انجام می دهند اما این تعامل دو طرفه است و از شهروندان تقاضا می‌کنم که نسبت به ایمن‌سازی محل کار و محل سکونت خود اقدام کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.