اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه امروز هیات دولت  با بیان این‌که دولت در اجرای قانون اخیر هسته‌ای مجلس شورای اسلامی کار بسیار بزرگی انجام داد، اظهار کرد: ما هم صد در صد قانون را اجرا کردیم و هم هنرمندانه و هوشمندانه به گونه‌ای عمل کردیم که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که ایران نمی‌خواهد همکاری نکند. اگر کسی بخواهد این توافق بین دولت ایران و آژانس را مخدوش کند در زمین دشمن بازی کرده و اینجا معلوم است اهداف دیگران اجرا و عمل می‌شود.

اینترنت به هیچ وجه گران نمی شود

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات  در پاسخ به این پرسش که آیا تعرفه اینترنت گران می شود، اظهار کرد: به هیچ‌وجه اینترنت گران نمی شود.

وی افزود: بالا بردن قیمت اینترنت ضدتوسعه و ضدعدالت است و در شرایط فعلی که مردم درگیر بیماری کرونا هستند، فضای مجازی به قول برخی از دوستان قوت غالب است.

طبق پروتکل های وزارت بهداشت در تعطیلات نوروز عمل می کنیم

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که هر موضعی که از سوی وزارت بهداشت به عنوان پروتکل اعلام شود را اجرا می کنیم. وظیفه ما است که برای نوروز ناوگان و زیر ساخت هایمان مهیا باشد؛ وظیفه ما امادگی در این حوزه است اما طبق ستاد کلی کرونا عمل می کنیم.

وی تاکید کرد : کسی که تست مثبت کرونا داشته باشد را در هیچ جا پذیرش نمی کنند، هیچ کسی حق نداد پروتکل ها را نقض کند. وزارت بهداشت در تمام مرزها و پایانه های حملی و نقلی حضور دارد.

یک میلیارد دلار از بدهی کره جنوبی به ایران در مرحله اول پرداخت می شود

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی درباره آزادسازی منابع مالی ایران گفت که در مرحله اول یک میلیارد دلار از بدهی کره جنوبی به ایران به صورت نقدی به حساب بانک های ایرانی واریز می شود.

وی افزود: در دیدار با سفیر کره جنوبی تاکید کردیم که چگونه ایران باید از منابع‌اش استفاده کند، منابع متعلق به بانک مرکزی است و بانک مرکزی این حق را دارد که اقدام حقوقی کند. خسارت زیادی از این بابت به جمهوری اسلامی وارد شده است. کره‌ای ها خودشان درخواست کردند و آمدند صحبت کردند که می‌خواهند منابع ایران را پرداخت کنند و ما هم راه پرداخت را به آنها نشان دادیم.

عملکرد مجلس برای ما عجیب بود

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور  در خصوص اظهارات مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از توقف اجرای پروتکل الحاقی از سوی ایران، اظهار کرد: ما از ۵ اسفند براساس قانون پروتکل الحاقی را که داوطلبانه در برجام پذیرفته بودیم متوقف کردیم؛ طبیعی است که نه برای آژانس و نه برای اعضای برجام خوشایند نیست و سران کشورها ابراز تأسف کرده‌اند اما به هر حال دولت مصمم بود که قانون کشور اجرا شود.

وی  افزود: عملکرد مجلس در روز دوشنبه برای ما عجیب بود؛ آنچه که ما انجام دادیم، طبق قانون بوده است و برای ما مهم بود که به کشورهای خارجی بگوییم که دولت جمهوری اسلامی قانون های داخلی را اجرا می‌کند و به تبع آن قوانین خارجی را نیز اجرا خواهد کرد.

همچنین هیئت وزیران در جلسه امروز خود به ریاست رئیس جمهوری، با اصلاح «آیین نامه اجرایی قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران» موافقت کرد و به منظور تأمین نظر هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین درخصوص این آیین نامه، اصلاحات لازم را اعمال کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.