درخواست تعطیلی خوزستان به دلیل شرایط اضطراری کرونایی

در حال حاضر ۱۱ شهرستان خوزستان قرمز و هشت شهر نارنجی هستند.

همچنین آمار مراجعه مردم به مراکز نمونه‌گیری منتخب شهر اهواز نسبت به ۲ هفته گذشته ۱۰ برابر شده است.

روند رو به رشد ابتلا به کرونا نیز در شهرهای خوزستان مشهود است و از طرفی خطر ابتلا به کرونای انگلیسی، مردم شهرهای مختلف استان خوزستان را تهدید می کند.

امراله مردانی در این باره اظهار داشت: ویروس جهش یافته انگلیسی علائمی همچون سردرد، کوفتگی بدن ، آبریزش بینی و  گلو درد  به همراه دارد.

وی افزود: در شرایط موجود، چیزی به عنوان سرماخوردگی نداریم و هر کسی که این علائم را داشت به کرونا مبتلا شده مگر اینکه جواب تستش منفی اعلام شود.

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: از مردم درخواست داریم که ماسک زدن را رعایت کرده و از ترددهای غیرضروری و حضور در تجمعات خودداری کنند تا شرایط در استان بهتر شود.

وی عنوان کرد: مردم از مراجعه مستقیم به بیمارستان های اهواز خودداری کرده و ابتدا به مراکز نمونه‌گیری منتخب در سطح شهر مراجعه کنند.

وی گفت:در این مراکز از بیماران نمونه گیری می شود و  اگر جواب آن مثبت شد در صورت نیاز به بیمارستان اعزام می شوند در غیر اینصورت بار مراجعات به بیمارستان ها بسیار زیاد می‌شود.

مردانی گفت: رعایت کردن دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم تنها راه خارج شدن از پیک بیماری است که امیدواریم این موضوع به خوبی اجرا شود.

نمایندگان خوزستان خواستار تعطیلی۲ هفته‌ای استان‌ شدند

رییس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۸ نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی خواستار تعطیلی ۲ هفته‌ای خوزستان به دلیل گسترش کرونا هستند.

سیدکریم حسینی بیان کرد: امروز با معاون پارلمانی رییس جمهوری در این خصوص صحبت کردم و درخواست نمایندگان خوزستان در مجلس و دیگر مسوولان استان  در این زمینه به وی منتقل شد.

وی افزود: نظر ستاد مدیریت کرونای خوزستان بر تعطیلی است ولی متاسفانه این موضوع در ستاد ملی کرونا مورد موافقت قرار نگرفته است و  دلیل آن را هم  نمی‌دانیم.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی گفت: خوزستان وضعیت خوبی از لحاظ کرونا ندارد و بیمارستان‌ها پاسخگوی تعداد بالای مراجعان نیستند به همین دلیل خواستار تعطیلی ۲ هفته‌ای استان هستیم.

وی افزود: این تعطیلی اگرچه بخشی از کار است اما برای آرامش مردم و کاهش رفت و آمدها بسیار مهم است و مطالبه اصلی نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی است.

وی افزود: خوزستان تنها استان قرمز کشور بوده و دارای ۱۱ شهرستان قرمز است  به همین دلیل باید تعطیل شود تا به بقیه استان‌ها آسیب وارد نشود.

حسینی بیان کرد: میزان تست روزانه کرونا در خوزستان هم باید افزایش یابد تا بیماریابی به سرعت انجام شود.

وی گفت:  همچنین در مرحله دوم واکسیناسیون کرونا، تعداد واکسن‌های در نظر گرفته برای خوزستان باید بیشتر شود.

وی اضافه کرد: همچنین بیمارستان‌های استان برای رسیدگی بهتر به بیماران باید مجهز شوند که آقای جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی قول مساعد داده است.

روسای ۶ بیمارستان اهواز خواستار تعطیلی ۲ هفته‌ای خوزستان

روسای ۶ بیمارستان اهواز که در حال خدمت رسانی به بیماران کرونایی هستند خطاب به استاندار، خواستار تعطیلی ۲ هفته‌ای خوزستان شدند.

رییس بیمارستان گلستان اهواز بیان کرد: شرایط کرونایی خوزستان به گونه‌ای است که آمار مراجعه به بیمارستان‌ها به صورت لحظه‌ای افزایش پیدا می‌کند و ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل شده است لذا تعطیلی و قرنطینه استان تا حدی به بهتر شدن وضعیت کمک می‌کند.

میثم معزی با بیان اینکه پیک جدید ویروس کرونا با شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی در خوزستان آغاز شده و با سرعت در حال پیشروی است افزود: سرعت انتشار ویروس به حدی بالا است که گنجایش بیمارستان‌های اهواز پر شده که به نظام درمان خوزستان آسیب جدی وارد می‌کند لذا از استاندار تقاضا داریم که نسبت به تعطیلی استان و شهرستان‌های قرمز اقدام لازم را انجام دهد.

وی گفت: روسای بیمارستان‌های رازی، امام خمینی (ره)، سینا، امیرالمومنین(ع)، طالقانی و گلستان اهواز که درگیر کرونا هستند از استاندار خوزستان درخواست تعطیلی ۲ هفته‌ای خوزستان را دارند.

وی افزود: از مردم انتظار داریم که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و از تردد غیرضروری و تجمع خانوادگی خودداری کنند تا از پیک بیماری در خوزستان عبور کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.