اتهام سومالی به امارات درباره مداخله در امور این کشور

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، عثمان ابوبکر دُبی، وزیر رسانه دولت سومالی در کنفرانس مطبوعاتی نسبت به بیانیه وزارت خارجه امارات درباره این کشور ابراز تأسف کرد.

وی در این باره گفت: زمانی که دولت کنونی با بیرون کردن شبه‌نظامیان سر کار آمد، پیام‌هایی از دولت‌ها و سازمان‌های مختلف دریافت کرد و روابط خوبی با آنها دارد اما امارات بیانیه‌ای را صادر کرد که به دولت فدرال سومالی لطمه می‌زند.

دبی افزود: امارات از طریق رؤسای برخی از ایالت‌های جزو دولت در امور داخلی سومالی مداخله می‌کند و این رؤسا پس از امضای توافق برگزاری انتخابات در تاریخ ۱۷ سپتامبر به امارات رفته و مخالفت خود را با اجرای این توافق اعلام کردند.

وی ادامه داد: اقدامات انجام شده توسط امارات موجب نقض قوانین بین‌المللی، موازین دیپلماتیک و روابط برادرانه بین دو کشور می‌شود؛ روابطی که که بر پایه احترام و همکاری متقابل استوار است.

وزیر رسانه سومالی در ادامه درباره موضوع انتخابات این کشور نیز تصریح کرد: انتخابات مانند دیگر کشورها یک مساله داخلی در سومالی است و هیچ کشوری وجود ندارد که به یک طرف خارجی اجازه بدهد که درباره انتخابات کشورش اظهار نظر کند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که وزارت خارجه امارات در پی کشته شدن دو فرد مسلح در جریان درگیری با نیروهای امنیتی در جریان راهپیمایی اعتراضی شهروندان سومالی در پایتخت این کشور، دولت سومالی را دولت انتقالی خواند و نسبت به "استفاده از زور" علیه غیرنظامیان ابراز نگرانی کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.