افزایش 10 درصدی مسافران مترو تهران

فرنوش نوبخت در این باره اظهار داشت: هر چه به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم آمار مسافرین در حال افزایش است که امیدواریم مسافران با مدیریت زمان سفر، ازدحام مسافری در ساعات پیک را کاهش دهند.  

وی با اشاره به اینکه همانند یک سال گذشته در راستای قطع زنجیره کرونا  اقدامات پیشگیرانه ای در مترو تهران و حومه انجام می شود، تصریح کرد: با تمام کارهایی که در حال انجام است اگر افزایش مسافری داشته باشیم امکان رعایت پروتکل های ابلاغی که از طرف ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شده وجود ندارد.

نوبخت افزود: با توجه به اینکه مترو تهران وسیله ای انبوه بر است و ظرفیت های موجود ناوگان، امکان کاهش سرفاصله حرکت قطارها را نمی دهد. شهروندان با مدیریت سفرهایشان ما را یاری کنند تا از این بحران خارج شویم. 

نوبخت با تاکید بر اینکه با توجه به بحران اقتصادی و کاهش آمار مسافری، در هیچ کدام از خطوط هفت گانه مترو سرفاصله حرکت قطارها را افزایش نداده ایم و با بکار گیری تمام ظرفیت سرفاصله حرکت قطارها را در خط دو را از سه و نیم دقیقه به سه دقیقه کاهش داده‌ایم. گفت: برای اینکه هزینه‌های جاری و در آمدی که به دلیل کاهش آمار مسافری مواجه شدیم را جبران کنیم، نیاز به کمک دولت از طریق اجرای مصوبات داریم.

به گزارش ایرنا، ناوگان مترو تهران در هفت خط و حدود ۱۳۰ ایستگاه فعال است که در حال حاضر خط یک مترو دارای ۲۹ ایستگاه به اضافه سه ایستگاه انشعابی است.

خط ۲ دارای ۲۲ ایستگاه، خط سه دارای ۲۴ ایستگاه، خط چهار دارای ۱۹ ایستگاه به اضافه سه ایستگاه انشعابی، خط پنج دارای ۱۱ ایستگاه به اضافه ۲ ایستگاه انشعابی و خط هفت دارای ۱۲ ایستگاه است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.