رهبر اپوزیسیون ارمنستان خواستار آمادگی برای براندازی پاشینیان شد

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، به رغم کاهش دما و شرایط بد جوی هزاران تن از شهروندان ارمنی امروز به میدان مرکزی شهر ایروان رفتند جایی که وازگن مانوکیان، نخست‌وزیر و وزیر دفاع اسبق این کشور نامزدی خود از طرف ائتلاف مخالفان را برای نخست وزیری اعلام کرد.

مانوکیان در سخنرانی خود مقابل معترضان پاشینیان را مسؤول شکست در دور اخیر درگیری‌های نظامی در قره‌باغ دانست و گفت، ارمنستان استقلال خود را از دست داد.

او خواستار تدابیر اصلاحات گسترده در کشور به خصوص در دو زمینه دیپلماسی و نظامی شد و افزود: ما قوی هستیم و می‌توانیم از این وضعیت خارج شویم اما به شرط این‌که دولت پاشینیان کنار برود.

نامزد مخالفان برای نخست‌وزیری گفت، معتقد است پاشینیان دواطلبانه قدرت را واگذار نمی‌کند باید نخست وزیر را از سه رکن باقی مانده‌ای که بر آنها تکیه دارد، یعنی حمایت بخشی از شهروندان، سیستم‌های امنیتی و قانونگذاران حامی او محروم کرد.

مانوکیان خواهان برگزاری کمپین‌های اعتراضی روزانه در سراسر ارمنستان از امروز، شنبه شد و بر لزوم این‌که مخالفان برای استفاده از طرح "ب" و سلب قدرت در هر لحظه‌ای به سرعت برق و باد از طریق نافرمانی مدنی آماده باشند، تاکید کرد.

هماهنگ‌کننده خیزش برای نجات کشور گفت، مخالفان قصد برگزاری تظاهرات بی‌وقفه از امروز را دارند و باید کل ایروان فلج شود.

بعد از این تظاهرات معترضان در سه مسیر تظاهرات خود را به سمت مرکز شهر ادامه دادند و برخی خیابان‌های اصلی را بستند.

پیشتر ۲۰ حزب مخالف، تظاهرات امروز را به منظور برکناری پاشینیان سرنوشت ساز خوانده بودند شخصیت‌های برجسته‌ای نظیر دو رئیس‌جمهوری سابق از تظاهرکنندگان حمایت کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.