حمایت رییس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا ازمذاکرات مجدد با ایران

نشریه "هیل" روز جمعه نوشت، آدام شیف در این بیانیه مدعی شد که من مدت‌هاست اعلام کرده‌ام که ایران مجاز به دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست. 

وی خاطر نشان کرد: من از اعلامیه دولت جو بایدن مبنی بر اینکه قصد دارد تلاش مجدد دیپلماتیک را با همکاری نزدیک با متحدان اروپایی دنبال کند، استقبال می‌کنم.

رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا افزو: ما باید ایران را به تعهدات خود با برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) برگردانیم.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه از آمادگی این کشور برای حضور در نشست گروه ۱+۵ و ایران به منظور بحث درباره مسیر دیپلماسی برنامه هسته‌ای سخن گفت و افزود که ایالات متحده دعوت نماینده اتحادیه اروپا را خواهد پذیرفت.

از سوی دیگر سرپرست نمایندگی آمریکا در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد به طور رسمی ادعای گذشته کشورش مبنی بر اعمال تحریم‌های شورا علیه ایران را پس گرفت.

ریچارد میلز همچنین در نامه‌ دیگری اطلاع داد که محدودیت اعمال شده علیه دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران برای تردد در سه مایلی، برداشته شده و به روال گذشته بازگشته است.

این موضوع، شامل همه دیپلمات‌هایی می‌شود که در حال حاضر در نیویورک به سر می‌برند و همچنین در آینده (به آمریکا) خواهند آمد.

این تحولات پس از آن صورت می‌گیرد که وزیران امورخارجه فرانسه، آلمان، انگلیس و ایالات متحده آمریکا روز پنجشنبه برای دومین بار پس از انتخاب آنتونی بلینکن (به‌عنوان وزیر خارجه آمریکا) به صورت مجازی تشکیل جلسه دادند تا در آستانه پایان ضرب‌الاجل قانون لغو تحریم‌ها و توقف اقدامات داوطلبانه ایران تحت برجام رایزنی کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.