طفره ترامپ از اظهارنظر درباره شرکت در انتخابات ۲۰۲۴

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا گفت، هنوز زمان اعلام تصمیمش درباره شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ فرا نرسیده است.

به نوشته پایگاه خبری «هیل» ترامپ در مصاحبه با شبکه راست افراطی «نیوزمکس» چندبار از پاسخ به این سوال که آیا در انتخابات ریاست جمهوری بعدی آمریکا شرکت می‌کند یا خیر، طفره رفت.

رئیس جمهور سابق آمریکا در نهایت گفت: «هنوز برای گفتن آن زود است ولی نظرسنجی‌هایی عالی را شاهد هستم. ما از حمایتی شگرف برخوردار هستیم».

ترامپ افزود: «به اعداد نظرسنجی‌ها که نگاه می‌کنم می‌بینم از سقف بالا زده است. من تنها کسی هستم که استیضاح می‌شود و همچنان اعدادش بالا می‌رود».

این ادعای ترامپ در حالی مطرح می‌شود که بر اساس جدیدترین نظرسنجی مشترک مؤسسه «هریس ایکس» و هیل نشان داد که ۵۱ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند ترامپ نباید اجازه حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری بعدی را داشته باشد.

با این حال نظرسنجی نشریه «پالتیکو» و موسسه «مورنینگ کنسالت» نشان داد، ۵۹ درصد از جمهوری‌خواهان آمریکا خواستار تداوم نقش کلیدی ترامپ در این حزب هستند.

علاوه بر این، ۵۴ درصد از شرکت‌کنندگان جمهوری‌خواه این نظرسنجی می‌گویند در انتخابات مقدماتی این حزب برای تعیین نامزد اصلی ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ به ترامپ رأی خواهند داد.

این در حالی است که پس از ترامپ، «مایک پنس» معاون او در دوره ریاست جمهوری، با اختلاف بسیار زیاد در رتبه دوم قرار داشته و از حمایت ۱۲ درصدی جمهوری‌خواهان برخوردار است.

طبق نظرسنجی جدیدی که توسط شبکه «سی‌بی‌اِس» و موسسه «یوگاو» برگزار شده است، ۳۳ درصد از آمریکایی‌های حامی حزب جمهوری‌خواه در پاسخ به این سوال که آیا به حزب احتمالی ترامپ می‌پیوندند، پاسخ مثبت دادند. از سوی دیگر، ۳۷ درصد از این جامعه آماری گفتند اگر ترامپ حزب جدیدی تشکیل دهد، ممکن است به آن بپیوندند.

در حالی که گمانه‌زنی‌ها درباره خروج ترامپ از حزب جمهوری‌خواه رنگ و بوی جدی پیدا کرده بود، «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه اعلام کرد در تماس تلفنی با او، رضایتش برای باقی ماندن در این حزب را جلب کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.