توصیه‌های محسن‌ هاشمی به اصلاح‌طلبان

محسن هاشمی عصر ‌پنجشنبه در چهارمین کنگره ملی حزب کارگزاران سازندگی با شعار «توسعه ایران اولویت نخست» اظهار کرد: همانطور که مطلع هستید این کنگره قدری با تاخیر انجام شد؛ در ابتدا قرار شد در سالروز رحلت حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برگزار شود که به دلایلی به تاخیر افتاد، بعد قرار بود در دهه فجر شکل بگیرد که آن هم به تاخیر افتاد.

رییس شورای شهر تهران با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل(ره) و مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: زمانی که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ۱۴ سالگی به قم آمدند به صورت ناخودآگاه در جوار امام قرار گرفتند و این همجواری و علاقه به فکر و ذکر ایشان همچنان ادامه داشت.

هاشمی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب و بعد از اینکه ایشان تبعید شدند و به کشور بازگشتند، خوشبختانه مجددا در جماران زیر سایه امام (ره) قرار گرفتند و با پیشنهاد یادگار یادگار امام (ره) سید حسن خمینی و بعد از رحلت ایشان هم مجدداً در جوار امام راحل قرار گرفتند که یاد هر دو را گرامی می‌داریم.

وی با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری کنگره خاطرنشان کرد: متاسفانه در سالروز ورود کرونا به کشور، تقریباً نزدیک  ۶۰ هزار فوتی و یکی دو میلیون نفر مبتلا داشتیم ولی باز هم نسبت به کشورهای دیگر وضعیت بهتری داریم و توانستیم به شکلی از پس آن برآییم. میزان فوتی هم بسیار زیاد است که به خانواده های این عزیزان هم تسلیت می گوییم.

هاشمی افزود: در مورد جلسات در گزارشات بازرس محترم بود که ما نتوانستیم همه جلسات را به خاطر کرونا برگزار کنیم ولی بیش از نیمی از جلسات را به صورت حضوری و مجازی برگزار کردیم. در جلسات همیشه مسائل مهم کشور مطرح شده و اعضا در این مورد نظر دادند که منتهی به بیانیه‌هایی هم  شد که اثرگذاری زیادی در سطح کشور داشت.

وی گفت: خوشبختانه اکثر کمیته‌های حزب هم فعال بودند و گزارشات آن در شورای مرکزی ارائه می‌شد و مجموعا می‌توان گفت با وجود روزنامه‌ای که حزب دارد، که آقایان کرباسچی، عطریانفر، قوچانی به عنوان اعضای این روزنامه زحمت زیادی می‌کشند، حضور حزب به صورت بسیار جدی در معرض دید مردم قرار گرفت.

رییس شورای شهر تهران تصریح کرد: شاید یکی از فعالترین احزاب اثرگذار در سیاست کشور ما حزب کارگزاران سازندگی است بنابراین لازم است که ما در سال‌های آینده مقدار بیشتری روی بدنه مردمی حزب کار کنیم، تکلیف عضویت‌ها را روشن کنیم و بتوانیم برنامه‌هایی برای آنها داشته باشیم تا نظرات حزب از طریق دبیرکل و بخش اجرایی حزب در اختیار مردم قرار گیرد و روز به روز شاهد علاقه‌مندی مردم به سیاست‌های این حزب باشیم.

هاشمی عنوان کرد: سیاست‌گذاران و مردم باید قبول کنند که کشور باید به صورت حزبی اداره شود و اگر یک حزب به تنهایی نتواند، به صورت ائتلاف احزاب اداره شود و احزاب مسئولیت مدیریت کشور را به عهده بگیرند.

وی ادامه داد: اینکه فردی رای بیاورد و فقط این فرد بخواهد در ریاست جمهوری و تک تک افراد در مجلس مسئولیت را بر عهده بگیرند هیچ‌وقت امکانپذیر نیست و مانند این است که هیچ‌کس مسئولیت کشور را برعهده نگیرد. در صورتی که این حزب است که باید مسئولیت را برعهده بگیرد.

رییس شورای شهر تهران با اشاره به بحث انتخابات و صحبت‌های دبیرکل حزب گفت: رهبر انقلاب در سخنرانی روز گذشته خود تکلیف را روشن کردند و خواستار انتخاباتی پرشور و در نهایت رییس جمهوری مومن و کارآمد شدند این نشان می‌دهد ما به عنوان احزاب می‌توانیم فعالیت خودمان را جدی تر کنیم.

هاشمی اضافه کرد: از طرفی ما در شرایطی قرار داریم که جبهه اصلاح‌طلبان و همه گروه‌ها و احزاب اصلاح‌طلب توانستند جبهه اصلاح‌طلبان ایران را تشکیل بدهند که این جای قدردانی و امیدواری دارد و ان شاالله همه بتوانیم در چارچوب این جبهه تشکیل شده فعالیت‌های انتخاباتی خودمان را ساماندهی کنیم و از اختلافاتی که احیانا می‌توانست پدیدار شود پرهیز کنند.

وی تاکید کرد: من از احزاب تقاضا دارم که از به کار بردن جملاتی که باعث اختلاف در جبهه می‌شود پرهیز کنند. علت آن هم این است که این انتخابات هم برای نظام و همه برای اصلاح‌طلبان سرنوشت‌ساز است چرا که ما اکنون در شرایط اقتصادی ویژه‌ای قرار گرفتیم و از ابتدای انقلاب تاکنون شاهد چنین وضعیتی نبودیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.