جزئیات تشکیل شورای ۱۵ نفره اصلاح‌طلبان برای ۱۴۰۰ و نقش خاتمی

علی صوفی دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات با اشاره به آخرین اقدامات اصلاح طلبان برای تشکیل نهادی اجماع ساز و تعیین اعضای حقیقی این نهاد گفت: در ارتباط با انتخاب اعضای حقیقی هنوز خبر خاصی از سوی کمیته انتخاب اعلام نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که اعضای کمیته ۵ نفره چه اشخاصی هستند؟ تصریح کرد: قرار شد خیلی روی این موضوع اطلاع رسانی نشود، چون اساس اینکه چه کسانی عضو این کمیته هستند مسئله مهمی نیست و مهم این است که این کمیته بتواند ۱۵ عضو حقیقی را مشخص کند و آن زمان اسامی ۱۵ عضو حقیقی منتخب اعلام خواهد شد.

صوفی ادامه داد: به احتمال زیاد در جلسه فردای شورای هماهنگی ۱۵ عضو حقیقی نهاد اجماع ساز که از سوی کمیته ۵ نفر انتخاب شده اند، معرفی می شوند.

دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات درباره نقش خاتمی در تشکیلات انتخاباتی جدید اصلاح طلبان گفت: آقای خاتمی تا جایی که این نهاد به ثبت برسد، وظیفه هدایت آن را بر عهده خواهد داشت ولی اساسا ایشان در مراحل و فرآیند بستن لیست اصلاح طلبان برای انتخابات شوراها و همچنین انتخاب کاندیدای نهایی ریاست جمهوری نقشی ایفا نمیکند؛ البته طبیعتاً در انتهای کار، لیست نهایی شوراها و گزینه ریاست جمهوری باید به تایید آقای خاتمی برسد.

وی در واکنش به این سوال که در صورت مخالفت خاتمی با لیست و گزینه نهایی اعضای نهاد اجماع ساز  برای انتخابات شوراها و ریاست جمهوری، تکلیف چه می شود؟ تصریح کرد:  البته آقای خاتمی اختیار این کار را دارد ولی از آنجا که ایشان در اکثر موارد پذیرای تصمیم و عقل جمعی بوده، امیدوارم که مشکلی در این رابطه پیش نیاید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.