استقبال مسکو از بازگشت آمریکا به کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ولادیمیر سافرونکو، فرستاده ویژه روسیه در خاورمیانه و هادی عمرو، معاون وزیر خارجه آمریکا در چارچوب گفت‌وگوهای کمیته چهارجانبه با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

طبق این بیانیه، دو طرف درباره چشم اندازهای همکاری میان مسکو و واشنگتن درباره حل و فصل بحران فلسطین و رژیم صهیونیستی؛ ازجمله در چارچوب کمیته چهار جانبه صلح خاورمیانه گفت‌وگو  کردند.

در این بیانیه آمده است که طرف روسی از آمادگی آمریکا برای ازسرگیری مشارکت در فعالیت کمیته چهارجانبه استقبال کرد.

سافرونکو و هادی عمرو همچنین بر راه‌اندازی یک گفت‌وگوی دوجانبه درباره مسئله حل و فصل بحران خاورمیانه تأکید کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: دو طرف بر تلاش مسکو و واشنگتن برای همکاری سازنده در راستای راه‌اندازی روند صلح خاورمیانه تأکید کردند.

سافرونکو و هادی عمرو در جریان این گفت‌وگو با سوزانا تریستال، نماینده اروپا در روند صلح و تور فنیسلاند، نماینده سازمان ملل گفت‌وگو کردند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه همچنین آمده است که طرف روس بر ضرورت فراهم کردن شرایط ازسرگیری مذاکرات میان فلسطین و رژیم صهیونیستی تحت نظارت کمیته چهارجانبه تأکید کرد.

سافرونکو همچنین تاکید کرد که اقدامات یکجانبه خواه به واسطه تحریک خشونت باشد یا توسعه فعالیت‌های شهرک‌سازی از جمله تخریب منازل فلسطینیان در کرانه باختری، غیرقابل پذیرش است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.