میرسلیم: لایحه بودجه اصلاحی بدون توجه به درآمدها تدوین شده است

سیدمصطفی آقامیرسلیم نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۲۸ بهمن ) قوه مقننه و  در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، ضمن مخالفت با کلیات آن، گفت: بودجه هر کشور متناسب با مسائل مالی آن و در راستای رفع مشکلات اساسی تنظیم می‌شود.

وی تصریح کرد: بودجه اصلاح شده نسبت به بودجه قبلی 3 الی 4 درصد تغییر کرده و در این میان صرفاً برخی از اصلاحات مد نظر کمیسیون تلفیق مورد توجه قرار گرفته است.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: امروزه مسئله اشتغال، رکود و تورم از جمله مشکلات اساسی کشور به شمار می‌روند که در این بودجه به هیچ کدام از این مشکلات توجه جدی نشده است؛ در واقع بودجه ارائه شده بر مبنای هزینه‌ها و بدون توجه به درآمدها تدوین شده است.

عضو کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس عنوان کرد: درآمدها در بودجه ارائه شده واقعی نیست؛ به عنوان مثال پیش‌بینی فروش دو میلیون و 300 هزار بشکه نفت تناسبی با شرایط کنونی ندارد.

آقامیرسلیم اظهار داشت: در این میان باید یادآور شد اصلاحات ساختاری نیز در بودجه ارائه شده مورد توجه قرار نگرفته و درآمدهای مالیاتی به خوبی مشخص نشده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: به عبارتی در بخش درآمدها ابهامات زیادی وجود دارد که سبب ایجاد تورم در ماه‌های پایانی سال آینده خواهد شد؛ می‌توان اذعان کرد این بودجه سیاسی و انتخاباتی است و مطابق فرآیندهای بودجه سال 96 تدوین شده است.

وی ادامه داد: همچنین در کمیسیون تلفیق دلار 4200 تومانی به نقد کشیده شد اما در اصلاحیه ارائه شده توجهی به این موضوع نشده که این امر بیانگر ویژه‌خواری‌ها و فسادزا بودن بودجه است.

عضو کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس افزود: قطعاً دولت اصلاحات کمیسیون تلفیق را اجرایی نخواهد کرد و این موضوع دست مجلس شورای اسلامی را سال آینده خواهد بست؛ به عبارتی دولت بهره‌برداری‌های تبلیغاتی، سیاسی و انتخاباتی خودش را در سه ماه سال آینده انجام می‌دهد و در ادامه نمایندگان با مشکلات جدی روبرو خواهند شد و نمی‌توانند پاسخگوی مردم باشند.

آقامیرسلیم، گفت: این نوع ارائه بودجه صرفاً سبب افزایش مشکلات می‌شود از این رو نباید با بودجه چند دوازدهم مخالفت شود زیرا حداقل به مشکلات نمی‌افزاید و در صورت نیاز به تغییر با توجه به شرایط تورم 20 درصدی می‌توان اقدامات مناسبی انجام داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.