فلاحت‌پیشه: طرح‌های مجلس فقط عنوان زیبایی دارند

نماینده سابق مجلس طرح‌های پر زرق و برق مجلس یازدهم از مردم خواست که زود درباره این طرح‌ها قضاوت نکنند او گفت: خواهشی که از ملت دارم این است که درباره طرح‌ها قضاوت نکنند مجلس در مقام قانونگذاری است وقتی ما به عنوان شهروند به این نهادها می‌رویم تا اقدامی انجام دهیم ممکن است احساس کنیم قانونی به ضرر ملت است اما آن قانون را مجلس تصویب کرده است. تقریبا تمام طرح‌هایی که در مجالس تصویب می‌شود عنوان بسیار زیبایی دارند اما متن طرح‌ها با عنوان آن نمی‌خواند و به نوعی مرتبط نیست.

فلاحت پیشه اشاره کرد: به عنوان مثال طرح‌هایی به اسم برجام تصویب می‌شود که در واقع به معنای زوال برجام است. بنابراین الان هم این موضوع مطرح است بر این باورم که دلیل رأی نیاوردن طرح شفافیت آراء، شعاری بودن آن است متاسفانه نه همه اما برخی صادقانه به دنبال شفافیت هستند در مقابل برخی دیگر، همواره شفافیت آراء را به عنوان شعار مطرح می‌کنند در حالی که خودشان به آن رأی نمی‌دهند در حوزه عمومی تلاش می‌کنند طرفدار جمع کنند اما در عمل به آن رأی نمی‌دهند در نتیجه آن را به گردن کلیت مجلس ‌ می‌اندازند. بسیاری از نمایندگان، شخصیت حقوقی خود را از شخصیت حقوقی مجلس جدا می‌کنند و این دلیل افت تدریجی مجلس در کشور است به بیانی دیگر حتی برخی نمایندگان حتی طرح‌هایی را که ارائه می‌دهند در موردش فقط شعار می‌دهند در واقع طرحی ارائه نمی‌کنند که در مجلس رأی بیاورد. در نتیجه وقتی آن طرح رأی نیاورد کلیت مجلس زیر سوال می‌رود.

او عنوان کرد: جالب است تعداد کسانی که از امروز در دفاع از شفافیت آراء مصاحبه می‌کنند حتما بیشتر از کسانی است که رأی موافق به طرح شفافیت آراء که رد شد، داده‌اند.

فلاحت پیشه به لایحه بودجه نیز اشاره کرد و گفت : درباره لایحه بودجه نیز همین اتفاق افتاده است. قانونگذاری باید در مجلس شکل بگیرد یعنی ترکیب عقل و منطق با واقعیات، چیزی است که نه در این مجلس بلکه درمجالس دیگر وجود دارد. خواهشی که از نمایندگان مجلس یازدهم دارم این است که شأن شخصی خودشان را از شأن حقوقی مجلس جدا نکنند چراکه حیف است شأن حقوقی مجلس در کشور تضعیف شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.