انتشار جزئیات جدید از حمله به کنگره توسط وزارت دادگستری آمریکا

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در این پرونده که شامل یکسری ارتباطات مستقیم بین دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق و شورشی‌ها می‌شود، واتکینز شخصیت اصلی است که در حمله به کنگره نقش داشته و به هیچ وجه، یک عامل فرعی در این حمله نبوده است.

واتکینز که یک کهنه سرباز نظامی آمریکایی است، احتمالا یک افسر فرماندهی برای گروه غیر رسمی "شبه نظامیان منظم ایالتی اوهایو"، یک سازمان محلی است.

واتکینز و "دونووان کروال"، از اوهایو پس از دستگیری در ۱۸ ژانویه سال جاری میلادی در زندانی در دیتون به سر می‌برند و خودشان را عضو این گروه شبه نظامی می‌دانند؛ هر دوی این افراد با اتهامات فدرالی مبنی بر شرکت در حمله ششم ژانویه به کنگره و تخریب اموار عمومی و آشوب روبرو هستند.

پیام‌های مکتوب به دست آمده توسط دادستان‌ها نشان می‌دهد که واتکینز و سایر افراد جلسات آموزشی برای اعضای قدیمی و جدید شامل دو روز نبرد مسلحانه شامل عملیات نجات، نبرد شهری و کنترل شورش برگزار کرده بودند.

در یکی از پیام‌ها، واتکینز به یک نیروی تازه می‌گوید که آنها باید در روز تحلیف نبرد به راه بیندازند و به دیگری می‌گوید که "مابقی ما باید برای پیش از مراسم تحلیف آماده باشیم."

با نزدیک شدن روز تحلیف بایدن، این کهنه سرباز نظامی نشان داد که منتظر دستور مستقیم از سوی ترامپ پیش از انجام اقدام است. البته واتکینز در پیام مکتوب ۹ نوامبر گذشته میلادی نوشته که به شدت نگران است که این مساله یک تله باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.