ظریف: دولت بایدن هنوز به جمع‌بندی نرسیده است

ظریف در گفت وگوی اختصاصی با شبکه خبری فونیکس چین اظهار داشت: در خصوص مسائل اخیر مربوط به برجام با دولت جدید ایالات متحده، ایران گام نخست را برنخواهد داشت، این آمریکاست که ابتدا باید پایبندی خود به برجام نشان دهد.

وزیر امور خارجه ایران خاطرنشان کرد: آمریکایی ها پیش از اتخاذ هر گونه تدبیری درباره برجام باید نسبت به واکنش های ایران نسبت به اقداماتشان هشیار باشند.

ظریف در پاسخ به پرسش این سوال خبرنگار فونیکس، بایدن گفته است واشنگتن گام اول در پایبندی به برجام را برنخواهد داشت، موضع تهران چیست؟، گفت: همچنان معتقدم آمریکایی ها هنوز سیاست هایشان را جمع بندی و نهایی نکرده اند و به همین خاطرکاخ سفید ناگزیر از اصلاح چندین باره مواضع بایدن خواهد بود.

وی تاکید کرد: کاملا روشن است ایالات متحده از برجام خارج شده و قاعدتا همین کشور باید روند اتخاذ سیاست های ناقض توافق هسته ای را متوقف کرده و سیاست های تحریمی را لغو نماید.

وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به سئوالی درباره احتمال ایجاد بن بست در روند مذاکرات برجام در صورت پافشاری دو طرف بر مواضع خود گفت: در این خصوص ایران به هیچ وجه امتیازی را به طرف مقابل نخواهد داد و البته به اعتقاد من بن بستی در این رابطه وجود ندارد.

ظریف افزود:به باور من در زمان حاضر دولتمردان آمریکایی درحال بررسی سیاست هایشان هستند و انتخابی مشخص در برابر آن ها وجود دارد، آقای بایدن معتقدند که سیاست های ترامپ اشتباه بوده و به همین خاطر تصمیم به خروج از این وضعیت گرفته اند و خروج از این وضعیت به معنای لغو تحریم هاست و در چنین فضایی نیازی به اقدام یا اعطای امتیاز از سوی ایران وجود ندارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.