گفت و گوی وزیران دفاع روسیه و رژیم صهیونستی

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد : موضوع گفت و گوی تلفنی سرگئی شایگو و بنی گانتس، تامین ثبات منطقه خاورمیانه بود.  

 در بیانیه گفته شد گفت و گوی تلفنی وزیر دفاع روسیه و وزیر جنگ اسراییل به ابتکار طرف اسراییلی بود و در جریان آن دو طرف مسائل مربوط به همکاری های دوجانبه و تامین ثبات منطقه خاورمیانه را بررسی کردند.  

 روز دوشنبه هشتم ماه فوریه جاری هم ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت و گوی تلفنی کردند.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین درباره آن مکالمه تلفنی اعلام کرد: پوتین و نتانیاهو درخصوص مسائل دستور کار بین المللی و منطقه ای در وهله اول در رابطه با وضعیت منطقه خاورمیانه گفت و گو کردند.

دو طرف موافقت کردند که تماس ها در سطوح مختلف ادامه بیابد.

به عقیده کارشناسان، رژیم صهیونیستی عامل اصلی تنش ها و بی ثباتی در منطقه خاورمیانه است و در یک دهه اخیر با حمایت آشکار و پنهان از گروه های تروریستی در سوریه بویژه گروه تروریستی داعش، سیاست های اشغالگرانه خود علیه کشورهای منطقه را دنبال می کند.   

اسراییل همچنین در زرادخانه هسته ای خود در دیمون بیش از ۲۰۰ کلاهک هسته ای دارد که تهدید جدی برای منطقه است و به بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی هم اجازه بازرسی از این مرکز نظامی هسته ای را نمی دهد.  

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.