ظریف: هر کس مردم ایران را تهدید کرده به زباله‌دان تاریخ پیوسته است

محمدجواد ظریف در مراسم تبریک سفرای کشورها به رئیس جمهور به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران افزود: امروز ما در شرایطی به استقبال جشن پیروزی انقلاب اسلامی می‌رویم که وابستگی ما به نفت از هر زمان دیگر کمتر شده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وی گفت: مردم ما سختی کشیدند، مردم ما درد و رنج کشیدند، اما مردم ما در برابر زورگویی تسلیم نشدند و هیچ گاه تسلیم نخواهند شد.

وزیر امور خارجه افزود: این گزارشی است که من به عنوان یک عضو کادر دیپلماتیک و شما به عنوان همکاران من در کادر دیپلماتیک باید به دنیا مخابره کنید.

ظریف گفت: روز، روز مخابره کردن این پیام به دنیاست که مردم ایران در برابر احترام با احترام جواب می‌دهند و در برابر تهدید و فشار با مقاومت جواب می‌دهند و هر کس این مردم را در تاریخ تهدید کرده به زباله دان تاریخ پیوسته است و این مردم کماکان بلند قامت ایستاده اند.

وی افزود: این درس بزرگ و افتخار بزرگی برای من و امثال من است که خدمتگزار این مردم بزرگ باشیم.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: با مردمی که در برابر جنگ اقتصادی و فشار، بدون حمایت خارجی ایستادند، جز با کرامت و احترام نمی‌توان سخن گفت.

ظریف در مراسم تبریک سفیران کشورها به رئیس جمهور به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ضمن تبریک فرارسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب تصریح کرد: امروز از همکاران عزیزم در کادر دیپلماتیک برای همراهی و همکاری آن‌ها با جمهوری اسلامی و مردم ایران و همچنین شرکت در مراسم استقبال از سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تشکر می‌کنم.

وی افزود: سال گذشته، سال پرالتهابی برای همه ما بود، بیماری پاندمیک کووید ۱۹ دنیا را به چالش کشید و نشان دهنده همبستگی جهانی برای مقابله با این بحران جهانی و درد مشترک بود.

ظریف گفت: همه دنیا برای مقابله با این درد مشترک در کنار هم ایستادند به جز یک رژیم منحوس که تلاش خود را در استفاده از این درد مشترک برای پیشبرد اهداف خود قرار داد با این خیال واهی که بتواند با فشار بر مردم بزرگ ایران امروز شاهد برگزاری این مراسم نباشیم.

وی افزود: امروز می‌بینیم که مردم ایران در برابر جنگ و تروریسم اقتصادی ترامپ مقابله کردند و امروز سرافرازتر از هر روز دیگر در برابر تاریخ و جهان ایستاده اند.

وزیرامورخارجه کشورمان تاکید کرد: آن‌ها که علیه این ملت جنگ به پا کردند، در نهایت علیه ملت خودشان هم جنگ به پا کردند و پس از آن به زباله دان تاریخ رفتند.

ظریف خاطرنشان کرد: این شاید بهترین درس برای آیندگان باشد؛ با مردمی که در برابر جنگ و فشار ایستادند و بدون حمایت خارجی و هیچ کمکی بر رژیم تا بن دندان مسلح پیروز شدند و در برابر تروریسم اقتصادی ایستادند، جز با کرامت و احترام نمی‌توان سخن گفت.

وی گفت: این درسی برای دولت جدید آمریکا و همه کشورها است تا بدانند چگونه با این مردم بزرگ باید برخورد کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.