هدف از تلاش برای اجرای سند ۲۰۳۰ از نظر سردار جلالی

سردار غلامرضا جلالی در مراسم تکریم زنان فعال در عرصه پدافند غیرعامل، گفت: در حالی‌که در تمدن غربی نگاه به زنان با ادعای تساوی حقوق زن و مرد به‌دنبال تضییع حقوق آنان و بهره‌کشی است و یا به دنبال استفاده ابزاری، تجاری و کالایی از زنان هستند، این انقلاب اسلامی بود که بر مبنای کرامت‌بخشی هویت جدیدی برای زنان تعریف کرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان این‌که امروز جایگاه زن، خانواده و حجاب موضوعات ثابتی است که دشمن همواره در توطئه‌های خود علیه ملت ایران، بر روی آن متمرکز شده است، اظهار کرد: بنابراین برای مبارزه با دشمنی‌ها و تبلیغات منفی در مورد نقش زن در نظام اسلامی، نیازمند یک استراتژی توانمند هستیم.

وی با اشاره به این‌که دشمن و برخی ایادی داخلی آن در تلاش هستند تا الگوی زن غربی را جایگزین الگوی زن مسلمان ایرانی کنند، افزود: این‌که برخی به هر طریق تلاش دارند تا سند ۲۰۳۰ را در ایران اجرایی کنند به همین دلیل است که نسل آتی نسلی مقاوم و دارای توان ایستادگی و اراده برای مقابله با دشمن نباشد.

جلالی با بیان این‌که انقلاب اسلامی در زمینه احیای جایگاه و کرامت زنان کارنامه درخشانی دارد، تصریح کرد: اکنون عرصه‌های جدیدی برای زنان ترسیم و گشوده شده است. آمار بالای زنان تحصیل‌کرده، پذیرش بالای دانشجویان دختر در دانشگاه‌ها، آمار بالای پزشکان زن، افزایش نقش زنان در سطوح مدیریتی کشور از جمله دستاوردها و نشانه‌هایی است که مهر تایید بر کارنامه موفق جمهوری اسلامی می‌زند. این نشان می‌دهد که با تمام کارشکنی‌ها و دشمنی‌ها راهبرد امام راحل و رهبری بسیار موثر و کارآمد بوده است.

وی به نقش زنان در پدافند غیرعامل پرداخت و ادامه داد: اگر به دنبال یک پدافند غیرعامل کارآمد در حوزه مقابله با تهدیدات زیستی هستیم، باید در مورد نقش زنان یک بازتعریف جدی انجام دهیم. چون اجرای "سبک زندگی اسلامی" و رعایت بهداشت در خانواده بر عهده مادران به‌عنوان محور خانواده است.

جلالی با بیان این‌که دفاع، مرد و زن ندارد، تصریح کرد: در پدافند غیرعامل به یک معنا نقش زنان بیشتر از مردان است. زیرا زنان نقشی زیربنایی و نهادین دارند. ما باید این نقش‌ها را شناسایی و استخراج کرده و آنها را با ظرفیت‌های زنان متناسب‌سازی کنیم سپس آموزش‌های متناسب را در مدارس و دانشگاه‌ها ارائه دهیم. به این طریق، نسلی از زنان توانمند خواهیم داشت که در صورت بروز تهدیدات، می‌توانند به سایر اقشار جامعه در دفاع کمک کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.