دستگیری عنصر وابسته به داعش در فرودگاه هیترو لندن

یک سخنگوی پلیس اعلام کرد که این فرد حوالی ساعت ۱۸ و ۱۱ دقیقه طبق قانون «پلیس و شواهد مجرمانه» توسط ماموران ضد تروریسم دستگیر و به پاسگاه پلیس جنوب لندن منتقل شده است.

هویت این فرد که گفته می‌شود در سوریه با داعش همکاری داشته اعلام نشده است. نامبرده دارای هویت انگلیسی بوده که از ترکیه وارد کشور شده است.  

به گزارش نشریه ایندیپندنت انگلیس، او به ظن توزیع نشریات و برنامه‌ریزی برای حملات تروریستی در انگلیس دستگیر شده است.

انگلیس قوانین ورود عناصر وابسته به گروه‌های تروریستی به این کشور را تشدید کرده است. ساجد جاوید وزیر کشور اسبق انگلیس دو سال پیش اعلام کرد آنهایی که قصد بازگشت از داعش به کشور را دارند باید آماده بازجویی و احتمال اینکه تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند را داشته باشند.

وی در یادداشتی برای نشریه تایمز چاپ لندن ضمن ارائه استدلال‌های دولت لندن برای سلب تابعیت دختر نوجوانی که ۶ سال پیش از انگلیس برای پیوستن به داعش فرار کرد و اینک قصد بازگشت به کشور را دارد افزود: باید به یاد داشته باشیم آنهایی که انگلیس را ترک کرده و به داعش پیوستند، از این کشور متنفر بودند.

وی افزود: پیام من واضح است؛ اگر هوادار گروه‌های تروریستی در خارج بودید، ابایی ندارم که مانع ورود شما به کشور شوم. اما اگر موفق به ورود شدید بایستی خود را آماده بازجویی و احتمال اینکه تحت پیگرد قانونی قرار بگیرید داشته باشید.

نظرسنجی‌ها در انگلیس نیز نشان می‌دهد که افکار عمومی پذیرای بازگشت این افراد نبوده و حضور آنها را برای امنیت کشور پر مخاطره می‌داند. یک نظرسنجی صورت گرفته از سوی اسکای نیوز نشان می‌دهد که ۷۶ درصد مردم مخالف بازگشت انگلیسی‌های وابسته به داعش از مناطق جنگ‌زده هستند.

این در حالیست که دولت لندن اخیرا با ورود «عادل عبدالباری» سخنگو و دستیار ارشد بنیانگذار گروه القاعده به انگلیس ممانعتی نشان نداد و حضور او در خیابان‌های پایتخت موجی از وحشت به راه انداخته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.